První elektrické kombi z dílny prémiové značky BMW dorazilo konečně do naší redakce. Jako první jsme do testu zvolili verzi eDrive40, která nabízí zadní pohon, výkon 340 koní, točivý moment 400 Nm a baterii s využitelnou kapacitou 81,2 kWh. Parametry jsou tak na chlup stejné, jako v případě verze sedan. Nejpodstatnějším rozdílem je tak vlastně vnitřní prostor, kdy na zadních sedadlech přibylo několik centimetrů místa nad hlavami cestujících, za což může jinak se svažující linie střechy. Současně lze využít větší zavazadlový prostor, který v základním uspořádání nabídne 570 litrů. To je o 80 litrů více, než nabídne sedan. Kromě praktičnosti nás dále bude zajímat spotřeba na dálnici a mimo ni, protože karoserie kombi má jiný aerodynamický odpor. Zatím jsme ale s vozidlem ujeli 330 km a palubní počítač hlásí spotřebu 20,7 kWh na 100 km.
Po stránce vzhledu a výbavy si nemáme na co stěžovat. BMW své modely zkrátka umí a stačí chvíle kouzlení v konfigurátoru a najednou před vámi může stát hezky vypadající exemplář, jenž ani v kabině neudělá svému majiteli ostudu. Testovaná specifikace nějak extra nevyčnívá z davu ostatních „prémiovek“ a nenápadný modrý lak a krásná litá kola o rozměru 21" jsou za nás hezkou kombinací. V kabině máme k dispozici plně kožená černá sedadla s odvětráváním, výhřevem a elektrickým ovládáním. Výtku ale máme k bočním dveřím, jejichž zvuk po zavření nevypadá vůbec vábně. Stačí dveře trošku větší silou zavřít a rázem se ozve plechový zvuk, který sedí k vozidlům té nejlevnější cenové kategorie. Jak je tohle možné nevíme, ale není to poprvé, co se s tímhle u modelu i5 setkáváme.
Po jízdní stránce je s BMW i5 Touring eDrive40 zábava. Je přitom jedno, že vůz obouvá zimní pneumatiky Continental WinterContact TS 860. Ty patří ke špičce svého segmentu a jízda s nimi je i na promrzlém povrchu zábavná. BMW i5 se s karoserií kombi nechá lépe vodit zatáčkami a přetáčivá záď se dá velmi snadno korigovat. Za sebou již máme i delší dálniční výlet, kdy jsme ujeli 180 km při teplotě 3 °C. Podle prozatímního měření by se baterie vozu vyčerpala po dalších 150 km. Celkově se tak dá ujet při této teplotě 330 km, což je průměrný výkon. Zbylé dojmy ohledně testovaného vozu si ale již necháme na klasický velký test.
Technické parametry BMW i5 Touring eDrive40
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 5 060 × 1 900 × 1 515 mm, 2 255 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 84,4 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 560 km |
Cena od | 1 799 200 Kč |