Právě testujeme Kiu EV3

Co vás zajímá?
7
Právě testujeme Kiu EV3
Fotografie: Ladislav Čermák, fDrive.cz
  • Jako jedna z prvních redakcí jsme převzali k testu novou Kiu EV3
  • Budoucí konkurent Elroqu dorazil v maximální specifikaci
  • Nabízí tak třeba dálkově ovládané parkování či V2L

Už dlouho nám nepřipadlo otřepané přirovnání „malý velký vůz“ tak případné, jako v případě Kie EV3. Rozměry sice patří někam na pomezí městských modelů a těch nejkratších kompaktů, ovšem design, parametry a výbava jsou zcela dospělé. Platí to zejména pro náš testovací kus, který se díky zcela maximální výzbroji a výbavě (s výjimkou střešního okna) sice s cenou octl poměrně daleko za částkami, obvyklými u podobně velkého elektromobilu, ovšem vynahrazuje to bohatě. Ať už designem, který i na zaprášených českých cestách v šedé zimě vypadá po čertech dobře, zejména s naší povedenou terakotovou metalízou či téměř omračující výbavou, v níž snad kromě masážních sedadel nechybí zřejmě vůbec nic. A pochopitelně ani velikost baterie a jízdní výkony ostudu nedělají, stejně jako schopnost tahat tunový vlek.

Po prvních zhruba 100 kilometrech jsme ovšem na několik kompromisů už přišli, v jejich hledání budeme samozřejmě pokračovat i nadále. Totéž samozřejmě platí i pro přednosti, z nichž už nyní můžeme prozradit třeba zcela suverénní jízdní vlastnosti či skvěle zpracovaný frunk. Hodně zvědaví jsme i na neortodoxní architekturu interiéru, některá řešení už na první pohled upřednostnila efekt před praktičností. Naopak se nám zatím zamlouvá ovládání, které se zdá být docela přehledné i pro konzervativnějšího motoristu. Ovšem jízdní a bezpečnostní asistenty se zdají být vlezlejší a agresivnější, než jsme dnes zvyklí.

To je zatím jen malá ochutnávka, více se jako vždy dozvíte ve velkém redakčním testu. A v něm může zaznít i to, co vás zajímá, pokud tedy bude v naší moci to zjistit. Dáváme vám tedy v diskuzi prostor pro dotazy a podněty, kterým bude věnována přiměřená pozornost. Těšíme se na ně a děkujeme za spolupráci.

Technické parametry Kia EV3 (2024) Long Range

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 300 × 1 850 × 1 560 mm, 1 810 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 283 Nm
Baterie81,4 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 605 km
Cena od1 024 980 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 18. 12. 21:11
Mě mrzí jedna věc, že KIA má ve zvyku ráda uvádět velikost baterie brutto, což snadno může mást, když koncern uvádní obvykle netto hodnotu, to mi přijde lepší z pohledu laika. Ideální je uvést obojí, zajisté.

1) Můj dotaz, jaký máte pocit z kvality vozu? Působý robustnějším dojmem EV3 nebo Elroq, co by vydrželo spíše 20 let provozu? Děkuji za Váš subjektivní názor, pokud ho lze vyslovit.

2) Jaká je spotřeba? Prý moc fajn, co jsem slyšel.

Přeji pěkný večer.
Vojtulee M.
Vojtulee M.
Dálkové parkování je fajn, ale mě by spíše zajímalo, zda se dá auto otevřít na dálku přes aplikaci. Také by bylo fajn zjistit, zda se dá omezit maximální výkon nabíjení a zda lze manuálně předehřát baterii bez nutnosti použití defaultní navigace. A zvládá promítat navádění přes Google Mapy pomocí CarPlay na budíky?
Ladislav Hadrava
Omezili nějak to korejský pípání na všechno?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze