Právě testujeme Hondu CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD

Právě testujeme Hondu CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Po ujetí 210 km evidujeme průměrnou spotřebu 7,4 l na 100 km
  • Elektrický režim bohužel nejde aktivovat samostatným tlačítkem
  • Nová Honda CR-V nás potěšila komfortním podvozkem a mořem místa v kabině

Šestá generace japonského SUV je tady a my jsme vzali na test hybridní verzi s pohonem obou náprav. Pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec dodávající 148 koní. Jenže je tu ještě elektromotor na zadní nápravě, což dohromady dává kombinovaný výkon 184 koní. Zatímco předchozí generace Hondy CR-V byla v horní části kategorie kompaktních SUV, nová Honda CR-V je spíše na hranici kompaktních a velkých SUV. Na délku totiž vyrostla o více než 10 cm a kromě výšky rostla i do ostatních směrů včetně rozvoru. Ten je nyní 2 701 mm, délka 4 706 mm, šířka bez zrcátek 1 942 mm a výška 1 673 mm. Zároveň narostl i zavazadlový prostor z necelých 500 na 617 litrů.

Zajímavé je, že i plug-in hybrid má stejný výkon a pohonnou jednotku. Rozdíl je pouze v tom, že verze „do zásuvky“ má navíc 17,7kWh baterii. S autem jsme zatím ujeli 210 km a největším překvapením je velmi komfortní podvozek. Ten dokáže vyhladit i ostřejší nerovnosti. Nevýhodou jsou ale větší náklony v zatáčkách, což rovnou dává znát, že hybridní CR-V nikdy nebude mít rádo sportovní jízdu. Plusem je i obří vnitřní prostor, kdy se do kabiny vejde pětice vzrostlých osob s výškou do 187 cm. A kdyby tu nebylo panoramatické střešní okno, místa nad hlavou by bylo ještě více. Po pár dnech testování evidujeme průměrnou spotřebu 7,2 l na 100 km a moc se nám líbí, že i na dálnici lze jet na chvíli v elektrickém režimu. Ten ale bohužel nejde aktivovat samostatným tlačítkem.

Musíte zkrátka počkat na vůz, až sám usoudí, že je vhodný čas přepnout na bezemisní provoz. Přísné požadavky EU navíc budou nutit řidiče nového CR-V před každým startem vozu zapátrat v nitru palubního systému. Právě tam lze (výhradně když vůz stojí na místě) deaktivovat systém pro hlídání doporučené rychlosti. Kdo to neudělá, při každé jízdě přes limit 1 km/h začne otravné hlasité pípání systému. Za zmínku stojí balíček asistenčních a bezpečnostních systémů Sensing 360, kterým je aktuální generace Hondy CR-V vybavena jako první model značky v Evropě. Systém zahrnuje například hlídání mrtvých úhlů či jízdu v pruzích, adaptivní tempomat s funkcí jízdy do zatáček a při parkování pomůže 360° kamerový systém. U něho by byla potřeba razantně vylepšit grafika obrazu, která je podprůměrná.

Technické parametry Honda CR-V (2023) e:HEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 706 × 1 942 × 1 673 mm, 1 806 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie17,7 kWh
Nabíjenípalubní: 6,8 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,8 l / 100 km
Cena od1 249 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze