S počátkem nového roku jsme si na test převzali elektrické kombi Peugeot E-308 SW. Koncernové dvojče loni otestovaného Opelu Astra ST Electric přijelo do testu v plné výbavě GT a nechybí zářivý bílý lak karoserie. Škoda zimního počasí, které způsobí takřka okamžité znečištění karoserie. Oproti kratší verzi hatchback přidává kombík hlavně prostor v kufru, kde lze v základu počítat s objemem 548 litrů. Jinak je E-308 SW GT totožná, takže v kabině si užíváme sportovně tvarovaná přední sedadla s výhřevem, avšak jen s částečně elektrickým ovládáním. Zatímco sklon opěráku a výška sedáku se nastavuje elektricky, posun sedadla je nutné uskutečnit „po staru“ skrze velké kovové madlo po sedačkou. Takové řešení přináší nespočet otravných chvil, než si řidič zvykne na to, že musí nastavení provést na dvou různých místech.
Hmotnost testovaného vozu lehce přesahuje 1,8 tuny, což je znát hlavně na okreskách. Tam je vůz hbitý, pozorně poslouchá pokyny volantu a dynamičtější tempo vůz zvládá s přehledem. Horší je to s dojezdem, který v zimním počasí s teplotami kolem 0 °C klesá při 100% stavu baterie na 300 km. Takovou porci lze zcela reálně ujet, avšak vyhněte se dálnicím. Máme již za sebou ujetých 280 km a rovná stovka padla na dálniční úseky. Právě tam E-308 SW dokáže jezdit za 24 kWh na 100 km, a to se nebavíme o jízdě na plný plyn, respektive maximální nejvyšší rychlostí 170 km/h. Při potřebě rychlonabíjení nepotěší možnost nabíjet stále výkonem jen 100 kW. Tohle by chtělo v rámci celého koncernu Stellantis vylepšit.
Pochvalu naopak zaslouží Matrix LED hlavní světlomety a celkem rychlý palubní systém. Vhod přijdou ovladače i-Toggles, kde si každý nastaví přímý vstup pro funkce, které využívá nejčastěji. I přes o něco delší rozvor než u hatchbacku, se nedá u verze SW říci, že by nabídla nějak více místa pro kolena cestujících vzadu. V případě potřeby většího rodinného přepravníku tak lépe poslouží model 408, který je již k dispozici taktéž jako elektromobil.
Technické parametry Peugeot e-308 SW 54 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 636 × 1 852 × 1 442 mm, 1 791 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 270 Nm |
Baterie | 50,8 kWh (54 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 410 km |
Cena od | 820 000 Kč |
Prostě ty ceny jdou příjemným způsobem dolů. Zatím to není ještě cílová páska, kde se bude otevírat šampaňské, ale budeme už ve 3/4 závodu. Už jen jedna podobná sleva, co to pošle o dalších 150 tis. Kč dolů. A můžeme slavit.