Praha vyzkouší inovativní čtyřpólové nabíjení elektrobusů

1
Praha vyzkouší inovativní čtyřpólové nabíjení elektrobusů
Fotografie: Dopravní podnik hl. m. Prahy
  • Autobusová linka 134, která pravidelně vozí cestující mezi Podolskou vodárnou a Dvorci, se stane vůbec první linkou, na které hlavní město nasadí do provozu takzvané čtyřpólové nabíjení
  • Na dnešním jednání o tom rozhodli pražští radní
  • Projekt elektrifikace linky formou čtyřpólového nabíjení pro Prahu připraví městská společnost Operátor ICT, a.s. (OICT)

Zavedení elektrobusů se standardizovanou technologií OppCharge do provozu systému Pražské integrované dopravy (PID) je součástí Koncepce Smart Prague do roku 2030, jejíž naplňování má v Praze OICT na starosti.

Hlavní výhodou této technologie je snížení škodlivých emisí z provozu dieselových vozidel v městské dopravě a také snížení hlučnosti v ulicích a na trasách linek. Jde o moderní, ekologickou a komfortní formu cestování,“ uvedl pražský primátor Zdeněk Hřib s tím, že sběr dat z pilotního provozu bude využit pro další optimalizaci a plánovaní dopravy v metropoli.

Podle náměstka primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adama Scheinherra je zavedení čtyřpólového nabíjení elektrobusů dalším krokem směrem k ekologičtější a udržitelnější veřejné dopravě v metropoli. Z pohledu dopravce je ekonomicky prospěšná také moznost využívat jako zdroj energie vlastní trakční síť.

Autobusy v Praze spotřebují během jednoho roku přibližně třicet milionů litrů nafty. I díky čtyřpólovému nabíjení elektrobusů budeme moci toto číslo nadále aktivně snižovat. Slíbili jsme to Pražanům v Klimatickém závazku. Technologie čtyřpólového dobíjení umožní autobusy nabíjet i na zastávkách a zvýší jejich celkovou flexibilitu v provozu. Další výhodou je, že je ekonomicky prospěšná také možnost využívat jako zdroj energie už existující vlastní trakční síť,“ vysvětlil Scheinherr.

Na projektu se budou po zpracování předprojektové přípravy společně s OICT podílet Dopravní podnik hl. m. Prahy a Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID). OICT zajistí předprojektovou přípravu k elektrifikaci linky – předpokládané náklady činí necelých 2,5 milionu korun. Testovací provoz by mohl začít v první polovině roku 2022.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Zkouší, zkouší 100 let. Kdyby raději konali a nabíjeli dvoupólově.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze