Donedávna by něco takového bylo prakticky vyloučené a možná i nyní si budou pravověrní fanoušci jedné z automobilek trhat vlasy, ale vše je oficiálně potvrzené. Daimler a BMW budou spolupracovat na nové generaci asistenčních systémů potřebné pro autonomní jízdu.
Obě společnosti podepsaly memorandum o porozumění s cílem společného vývoje technologií, které budou pro vývoj budoucnosti dopravy klíčové. BMW Group a Daimler AG chápou partnerství jako dlouhodobou strategickou spolupráci s cílem vytvořit technologie budoucnosti, které mají široký potenciál využití. Hlavním cílem je autonomní řízení úrovně tři a čtyři.
„Pokračujeme v rozvíjení naší strategie spojením zkušeností dvojice vedoucích společností v oblasti technologií. U BMW Group je dlouhodobé partnerství v rámci flexibilní, škálovatelné a univerzální platformy základem pro zajištění rozšíření autonomního řízení v rámci celého odvětví. Spojením hlavních zkušeností obou společností se posílí náš inovativní potenciál a zrychlí se vývoj této technologie,“ uvedl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Group odpovědný za oblast vývoje.
Ola Källenius, člen představenstva Daimler AG odpovědný za výzkum Daimler Group a vývoj oddělení osobních vozů Mercedes-Benz, doplňuje: „Autonomní jízda je pro nás v současnosti jedním z nejrevolučnějších trendů a celá skupina Daimler na ni intenzivně pracuje. Stejně, jako je tomu u společnosti Daimler vždy, naší prioritou je i v tomto případě bezpečnost. Namísto samostatných a oddělených řešení chceme vyvinout spolehlivý komplexní systém, který zákazníkům přinese významně vyšší hodnotu. Spoluprací se správnými partnery chceme významně posílit vývoj této technologie a přinést na silnice více bezpečí.“
Spolupráce má celý vývoj především zrychlit. Obě společnosti dodají své know-how, díky čemuž se i zefektivní vývoj další generace systémů. Kromě toho bude možné tyto nové technologie dříve uvést na trh a zdokonalovat je v kratších cyklech. Pro obě společnosti je nejdůležitější bezpečnost posádky vozidla a dalších účastníků silničního provozu, což klade vysoké nároky na spolehlivost systémů a současně je hlavním kritériem celé spolupráce.
Společný vývoj bude probíhat prostřednictvím škálovatelné architektury zahrnující různé stupně automatizace s úrovněmi tři a čtyři pro jízdu po dálnicích. Navíc obě společnosti plánují diskuse o možném rozšíření vzájemné spolupráce také pro systémy řadící se do vyššího stupně automatizace nejen na dálnicích, ale i v městském prostředí.