Poptávka po Audi Q4 e-tron předčila očekávání, vypomůže další závod

1
Poptávka po Audi Q4 e-tron předčila očekávání, vypomůže další závod
Fotografie: Audi
  • Nad budoucností bruselského závodu Audi se loni vznášely otazníky
  • Projekt Artemis vyhrála jiná továrna a na Brusel zbyl jen e-tron
  • Nyní se situace zřejmě definitivně obrátila

Poptávka po SUV prémiové střední třídy Audi Q4 e-tron vzrostla natolik, že mateřský závod ve Cvikově (Zwickau-Mosel, dříve VEB Sachsenring) přestal stíhat výrobu. Bylo proto podle automobilwoche.de operativně rozhodnuto, že se část produkce během jednoho roku přesune do výrobny Audi Brusel, specializované dosud na výrobu vrcholného elektromodelu e-tron. Pro relativně malý závod (kapacita 200 000 aut ročně) to znamená druhou dobrou zprávu po nedávném oznámení, že mu bude od roku 2026 svěřena výroba modelu Q8 e-tron.

Továrna v Bruselu má zajímavou historii. Vybudoval ji totiž Pierre D'Ieteren, který se v roce 1948 stal prvním importérem Volkswagenů do Belgie. A ještě tentýž rok položil základní kámen továrny, kde od roku 1949 navázal na předválečnou tradici importu amerických značek včetně Studebakeru. A právě vozy této značky tam začal vyrábět. V Belgii se zalíbily a obchody šly dobře. Jenže panu majiteli to nestačilo a v roce 1954 přibral ještě výrobu Volkswagenu Brouk, která tam vydržela do roku 1975. Mezitím populární německé lidovky a později i Volkswageny T1 a první Porsche nejdříve vytlačily z výrobních linek Studebakery (1960) a o deset let později Volkswagen továrnu koupil, čímž Pierre D'Ieteren ztratil na její další osud vliv.

Loňská nejistota stran dalšího osudu závodu loni nebyla první, koncem roku 2006 zažil mohutnou stávku po oznámení ukončení výroby Volkswagenu Golf a oznámení o redukci pracovních míst. Odboráře neuklidnilo ani další oznámení, že koncern do závodu přesune výrobu nového malého Audi (A1), ovšem za podmínky 20% zvýšení efektivity práce zaměstnanců. To vyslalo lidi do ulic, dobře si totiž pamatovali uzavření závodu Renault na bruselském předměstí Vilvoorde v roce 1997. Proto šlo o citlivou situaci a koncern nakonec ustoupil.

Technické parametry Audi Q4 e-tron 55 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 588 × 2 108 × 1 632 mm, 2 135 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,9 kWh / 100 km, dojezd: 523 km
Cena od1 741 900 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Tak mě to teda nepřekvapuje. Nové GLB Q4 a ix3 a poněkud větší iX jsou normáln í auta s trochu nedotaženým pohonem, ale v rámci možností..Tesla Y je strašný auto s dotaženým pohonem., ale enedotaženýma asistentama. Nakonec zjistíte, že fakt nepotřebujete, aby to ujelo 500km po dálnici..A válka jeslti to ujede 289 nebo 312 je fakt žabomyší. Stačí hustý provoz, protivítr, mráz a rozdíl je tak velký, že lepší efektivita Tesly je neznatelná. Jezdím TM3 každý den stejnou trasu 31km tam a 31 zpět, 27km po D1. A nejsem schopný alespoň trochu porovnat vliv topení na spotřebu. Mrznu v autě, několik jízd, ale výkyvy spotřeby jsou tak velké, že se zapnutým topením jsem na stejných hodnotách a nemůžu určit, co mělo vliv. Stejně jako vliv rychlosti na čas příjezdu. Bez ohledu na rychlost po dálnici 120-140 stále je příjezd po cca 22min.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze