První elektromobily od Polestaru mají četné potíže s technikou, o kterých jsme vás již informovali. Tehdy to vypadalo, že jen zhruba 30 majitelů prostě nemělo štěstí a jejich Polestar 2 se jim z nějakého důvodu pokazil. Jenže nyní se k celé věci Polestar postavil čelem a přiznal, že dřívější technické potíže se vlastně týkají takřka všech vyrobených kusů. Informuje o tom electrek.co a automobilka se snaží o co nejrychlejší nápravu.
A co je tedy hlavní příčina technických potíží? Podle oficiálních slov vedení značky Polestar se objevily hned dva problémy. Jeden souvisí s výkonovým měničem a druhý s ohřívačem chladicí kapaliny akumulátoru. Svolávací akce zahrnuje výměnu vadných měničů u většiny dodaných vozidel. Měniče transformují uloženou energii v baterii na energii potřebnou pro elektromotory. Celkový počet dotčených vozidel je 4 586.
Co se týče vysokonapěťového ohřívače chladicí kapaliny (HVCH), ten je zodpovědný za ohřev kabiny a baterie. Vadné díly se naštěstí budou v rámci servisní kampaně měnit na místě, takže majitelům postačí, aby svůj vůz dostali do servisu. Tento problém se týká 3 150 vyrobených kusů. Svolávací akce probíhá ode dneška a u vozidel, u kterých se projevily oba problémy, postačí jedna návštěva servisu. Polestar se těmto chybám chce do budoucna vyhnout lepším softwarem, který by měl s oběma komponenty lépe pracovat, a zajistit tak jejich plnou funkčnost za všech okolností.
Technické parametry Polestar 2 základní
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 607 × 1 985 × 1 478 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 170 kW, 231 koní, točivý moment: 450 Nm |
Baterie | 78 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 500 km |
Cena od | 1 156 000 Kč |