Švédská automobilka spadající pod Volvo v tiskové zprávě oznámila, že právě dokončila náročná testování Polestaru 3 v extrémních teplotách. Značka pro testování Polestaru 3 zvolila spalující pouště a vlhká města Spojených arabských emirátů.
Scorching deserts and humid cities. Pushing #Polestar3 to the limit. Read all about our recent hot weather testing of our SUV for the electric age: https://t.co/ds3Jx5yl2t
— Polestar (@PolestarCars) September 26, 2023
„Jezdíme tam, protože žádná simulace nemůže napodobit testování v reálném světě. Můžete uběhnout maraton na běžeckém pásu, ale v reálném životě je to něco úplně jiného,“ řekl Clément Heinen z Polestaru. V poušti Al Ain ve Spojených arabských emirátech může teplota dosahovat až 50 °C. Pro každou automobilku je to jedno z nejextrémnějších testovacích prostředí, které lze navštívit. Nejde však jen o extrémní vedra, města ve Spojených arabských emirátech mohou nabídnout i mimořádnou vlhkost – například v Dubaji může za horkého dne dosáhnout až 90 %.
Testování v reálných podmínkách je přitom naprosto klíčové pro úspěch vozu. Zkoušky automobilu v kontrolovaném prostředí, jako je tunel se simulovaným sluncem, vám mohou říct jen to, jak by se vůz mohl chovat v reálném světě, nikoliv to, jak se doopravdy chovat bude.
Při testech ve Spojených arabských emirátech se podle slov automobilky několikrát najelo 300 km v teplotách dosahujících až 50 °C, přičemž vůz objížděl některé z nejodlehlejších částí pouště, aby se otestovaly i ty nejextrémnější scénáře. „Pokud zkombinujete okolní teplo a vlhkost, nabíjení stejnosměrným proudem a několik dynamických jízdních situací, máte v podstatě největší zátěž pro jakýkoli klimatizační systém,“ dodal Clément Heinen. Vozy ale samozřejmě prochází testy na různých koutech naší planety, Polestar 3 byl proto podroben i teplotám pod bodem mrazu v severním Švédsku.
„Při chlazení kabiny se přidává i problém s chlazením baterie. Celý chladicí systém musí udržovat správnou teplotu akumulátoru i samotné kabiny. Trávíme týdny a měsíce debatami o strategiích, které nejlépe zajistí účinnost vozu, pohodlí v kabině a dostatečné chlazení baterie,“ uzavírá Clément Heinen.
Co Polestar 3 nabídne?
Vozidlo bude postaveno na stejné podvozkové platformě jako nové Volvo XC90. Hnací ústrojí auta spojuje dva kapalinou chlazené vysoce výkonné elektromotory s až 517 koňmi při točivém momentu 910 Nm s počítačově podporovaným rozvodem výkonu, aby poskytovaly optimální trakci a kontrolu za všech okolností. Zrychlení z 0 na 100 km/h bude mít auto za 4,7 sekundy a dojezd na plně nabitou 111kWh baterii bude až 610 km. Nabíjet auto pak budete moci výkonem až 250 kW na DC konektoru, který je umístěn v zadním blatníku.
Technické parametry Polestar 3 Long Range Single motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 900 × 2 120 × 1 614 mm, 2 500 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 220 kW, 299 koní, točivý moment: 490 Nm |
Baterie | 111 kWh (107 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 650 km |
Cena od |