Před třemi lety se elektroinženýr Bruno Forcella, který pracuje pod aliasem SineCycles, rozhodoval, čím mimořádným by přispěl do světa. V první fázi projektu vzal použité šasi z druhé ruky, očistil ho, přidělal nové držáky pro nové vysoce kvalitní komponenty a začal je skládat do sebe. To, s čím po nějaké době přišel, je opravdový skvost.
Elektrické hnací ústrojí se nachází na otevřeném rámu ve stylu chopperu, který odhaluje hlavní součásti jako chladič, kryt baterie a dobře vypadající, vysoce výkonný elektromotor. Srdcem je hnací ústrojí od společnosti Zero Motorcycles, která normálně neprodává jednotlivé části svých produktů, pouze kompletní motorky, ale Bruno je nějakým způsobem přesvědčil. To znamená, že přes hnací řemen žene od motoru k zadnímu kolu sílu 20 kW s maximálním točivým momentem 57 Nm. Dojezd je pouze necelých 60 kilometrů, zato maximální rychlost je 120 km/h.
Díky ústrojí od Zero Motorcycles je možné se s motorkou synchronizovat přes Bluetooth, takže máte přístup ke statistikám motoru, kde máte umožněno naprogramovat si vlastní jízdní režimy. Všechny nové komponenty nalakoval Bruno načerno a všechna chladící žebra ofrézoval a naleštil, takže spolu vše krásně kontrastuje. Oproti běžným chopperům je celé ústrojí mnohem menší, což dodává dotek minimalismu.
Motocykl byl vybudován s více konvenčními součástmi pro chopper. K dispozici je sedadlo Rich Phillips sedící na pružinách Lowbrow Customs, zadní blatník je modifikovaný díl od Led Sled Customs s malým zasazeným LED koncovým světlem a gripy Louis jsou také malinko pozměněné. Zbytek Bruno vyrobil z velké části sám. Dalším dílkem skládanky je skromná palivová nádrž, do které je ovšem ukryta značná část elektrických přístrojů a počítač od Zero Motorcycles.
Bruno má sídlo ve Švýcarsku, kde jsou zákony o vozidlech velice přísné a zatím se mu nepodařilo svůj chopper zlegalizovat. Zúčastňuje se s ním ovšem různých přehlídek, kde na sebe chopper strhává velikou pozornost ze všech stran, včetně obchodníků. Tak snad se dočkáme u takto krásně motorky aspoň malosériové výroby. Výrobce ovšem nezahálí a už nyní pracuje na dalším modelu, kde se zaměřuje především na větší kapacitu baterií a s tím spojený dojezd.
https://youtu.be/DBVUeEAmc5c
Baterie se vyvíjejí každým rokem a tak to je otázka času.
Škoda že není ještě vyvinut capacitor o velkém náboji to by byl kauf.
Mě teda ´´vůně´´ benzínu nechybí ono to už nyní na silnicí ´´voní´´ přenádherně.
Ten zvuk není problém udělat elektronicky.
Naopak nejsem zastáncem spalování zetlelých zvířat a rostlin.
Pro mě je toto spalování krok do pravěku.
Holt někdo je sentimentální i navzdory prokázaný škodlivosti
smog prašnost chemikálie ajin.a tím prokázaný´oteplování země.
Možná že až mu v čr utrhne střechu tornádo nebo bude dovážet vodu
z 20km daleka takpak bude zpívat jinou.