Vzrůstající počet nájemců kancelářských budov vyžaduje nabíjecí stanice pro elektromobily, které se tak mohou efektivně nabíjet, zatímco jejich uživatelé pracují. Proto se nové kancelářské budovy staví jako připravené pro masivní nárůst nabíjejících se elektromobilů, i když zatím je Česko na úplném evropském chvostu v počtu prodávaných elektromobilů. Je ale potřeba myslet na budoucnost, což je přesně i případ Masaryčky, kterou vybudovala Penta.
V útrobách Masaryčky je ráj pro elektromobily (reportáž)
V podzemních garážích nalezneme už nyní 27 AC wallboxů, dalších zhruba je 50 plánovaných. Díky již vybudovaným centrálním rozvodům je přidávání dalších stanic snadné. Stačí napájecí kabel nacvaknout do kolektoru, stejně tak datový kabel pro řízení do centrálního rozvodu, který je veden na stropě.
Stanice myBox od Eleximu jsou napojeny do dvojice trafostanic, každé s výkonem 450 kW, které slouží celé budově. Proto je potřeba integrovat chytré řízení DLM (dynamic load management), které komunikuje s řídícím systémem budovy a dostává informace o dostupném výkonu. Vše je poté napojeno do ChargeUp CPO, skrze který probíhá autentifikace karet a řízení celého řešení.
Po zapojení elektromobilu zahájí wallbox nejdříve proces tzv. rampování, kdy postupně zvyšuje nabíjecí výkon, testuje tak, jak vysoký výkon auto reálně chce a podle toho upravuje rezervovaný příkon a předává například do systému zprávu, že nepotřebuje celých 11 kW, ale stačí mu méně.
Stanice na Masaryčce jsou v privátním režimu, tedy využitelné pouze nájemci budovy. Podobné řešení nalezneme také v kancelářských budovách komplexu Waltrovka, kde je plánováno ale více než 200 nabíjecích stanic v podzemních garážích, a to v takzvaném hybridním režimu, který umožňuje také veřejné nabíjení. V případě Waltrovky také celé řešení dodává ChargeUp