Podle Nissanu s růstem technologií vzrůstá i počet nekvalitních oprav čelního skla

Podle Nissanu s růstem technologií vzrůstá i počet nekvalitních oprav čelního skla
  • V celé branži vyžaduje dodatečný zásah nejméně jedno z pěti opravených čelních skel
  • S narůstajícím množstvím asistenčních technologií umístěných na skle se tento počet pravděpodobně bude ještě zvyšovat
  • Nissan rozšiřuje služby zákazníkům a zlepšuje dostupnost kvalitních oprav čelního skla i dostupnost jeho výměny

Se zajímavou informací přišla automobilka Nissan. Ta tvrdí, že vzhledem ke stále vzrůstajícímu počtu vyspělých systémů podpory řidiče umístěných na čelním skle narůstá i pravděpodobnost citelného nárůstu počtu vadných oprav čelního skla. Alespoň takto celou situaci vidí odborníci na poprodejní služby Nissanu. Podle nich vyžaduje v celé branži dodatečný zásah nejméně jedno z pěti opravených čelních skel. Důvodem je nekvalitně provedená oprava, případně nepřesná kalibrace bezpečnostní technologie v ploše skla. Do oprav a výměn se přímo na cestách pouštějí také pojízdní opraváři čelních skel.

Společnost Nissan je přesvědčena, že s ještě větší mírou využívání technologií podpory řidiče umístěných v čelním skle počet problematických zásahů ještě vzroste a negativně ovlivní výdaje pojišťoven i řidičů samotných. Z hlediska konstrukce i bezpečnosti vozidel se moderní čelní skla stala velmi důležitým prvkem. Prosklená plocha totiž obsahuje mnoho kamer a snímačů, které slouží k ovládání inteligentních systémů podpory řidiče.

Nejnovější inovací v asistenčních technologiích Nissanu je technologie ProPILOT. Ta bude mít premiéru na jaře roku 2018 jako prvek výbavy nového Nissanu Leaf a nejprodávanějšího crossoveru Qashqai. Technologie ProPILOT spoléhá právě na kamery a snímače umístěné na čelním skle.

Kvůli kalibraci kamer a snímačů je u více než 40 % oprav nebo výměn čelního skla nutností technická odbornost. U devíti z deseti výměn čelního skla nárokovaných přes pojištění je z hlediska zachování integrity vozidla a bezpečnosti zákazníka zásadní, aby oprava i kalibrace proběhla správným způsobem, přesně a hned napoprvé.

Problémy s čelním sklem dle Nissanu

Na vozidlech je mnohem více skla než kdy dříve. Průměrná zasklená plocha vozidel se od roku 2000 zvětšila o 15 %. V zájmu úspor hmotnosti a tím i nižších emisí CO2 se totiž tloušťka skla v některých případech snížila na 4 mm.

Stav čelního skla se na všech evropských trzích stal povinně kontrolovanou položkou při každoroční bezpečnostní prohlídce vozidla. Mechanici servisní sítě společnosti Nissan jsou k provádění oprav nebo výměn pomocí správného vybavení plně kvalifikováni. Pohled pojišťoven pak říká, že kvalita opravy, systematičnost a efektivita mají vliv na spokojenost zákazníků a na cenu pojistky.

Jean-Christophe Mercier, viceprezident společnosti Nissan Europe pro poprodejní servis, uvedl: „Skla, která se používají v moderních vozidlech, plní významnou funkci. U vyspělých vozů jsou totiž zásadním faktorem správné funkce systémů inteligentní podpory řidiče. Takovým případem je i zcela nový Nissan Leaf a také crossover Qashqai. To ale také znamená, že opravy se kvůli tomu staly složitějšími.“

Mercier dále dodal: „Pro zákazníky i pojišťovny je důležité to, že díky vysoké kvalitě prováděných oprav zůstane zachována jak integrita, tak i bezpečnost vozidla. Tam, kde je to možné, se totiž před výměnou dává přednost právě opravě. Nejlepším způsobem, jak zajistit vysokou kvalitu opravy, je provést ji v rámci servisní sítě Nissan. Zaměstnanci této sítě jsou k opravám, výměnám a seřizování kalibrace veškerých technologií společnosti Nissan vybaveni a proškoleni.“

Jelikož důležitost čelního skla pro bezpečnost moderních vozidel a jejich celkový provoz se stále zvyšuje, rozšiřuje společnost Nissan rozsah a dostupnost své certifikované sítě. Cílem je zachování integrity každého vozidla se znakem Nissan – od prvního majitele napořád.

Zdroj: newsroom.nissan-europe.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze