Asistenční systémy jsou kromě elektromobility jednoznačně největším trendem dnešního automobilismu. Doba se mění a spousta zákazníků dnes dá raději přednost asistenčním systémům než masážní sedačce. Ze svých vlastních zkušeností vím, že i když má například nouzové brzdění přijít do akce pouze jednou za celou živnost vašeho auta, ale zmírnit následky nebo rovnou zastavit, tak ty peníze za podobné asistenty mají smysl.
Každá automobilka má své balíčky. Nabídka je však prakticky totožná, jen každá automobilka tomu svému systému říká jinak. Lišit se mohou i způsoby, jak onen systém funguje. Troufnu si říci, že nejvíce tyto systémy zpopularizovala Tesla, která se nebála ani názvu „Autopilot“. Všichni moc dobře víme, že Autopilot není autonomní řízení, ale jen kombinace systémů, jako je hlídání jízdního pruhu či adaptivní tempomat. Díky množství automobilů Tesla na světových silnicích a tomu, že Tesla sbírá data, aby její Autopilot byl lepší a lepší, má tato americká automobilka oproti konkurenci značnou výhodu.
Zajímavý je však také marketing Tesly. Ano, automobilky se chlubí, jak propracované mají infotainmenty i asistenční systémy, ale prakticky neustále na webu zveřejňují videa ze své produkce. Tesla díky svým kamerám umí nahrávat záznam jízdy a ukládat jej na USB disk. A i díky tomu se teď na oficiálním Twitteru automobilky ukázala čtveřice videí, kdy Autopilot pomohl zabránit nehodě.
It can also prevent a car from drifting towards a cliff by automatically guiding the car back into its lane: pic.twitter.com/C7MAqj4pJs
— Tesla (@Tesla) 4. července 2019
Jak bylo řečeno, ostatní automobilky mají podobný systém také, takže tímto článkem rozhodně nechci poukazovat na to, že Tesla je dokonalá. Daleko více bych chtěl poukázat na to, jak Tesla umí pracovat se svými zákazníky pomocí sociálních sítí.
Or a cyclist: pic.twitter.com/CGH44L9Vbo
— Tesla (@Tesla) 4. července 2019