Je úplně jedno, zda si koupíte Lexus, Audi, Toyotu, Mercedes nebo model od jakékoli jiné automobilky. Každá má dnes svojí asistenční linku, kam v případě problémů zavoláte a všechny důležité věci vyřešíte. Tedy měli byste. A nemusí jít nutně o dopravní nehodu – kolikrát stačí i píchlá pneumatika. Doba je taková, že rezervu většina nových aut nemá, a pokud je díra v pneumatice velká, tak vám nezbývá než zavolat o pomoc.
Přesně to mě potkalo, když jsem jedno sobotní dopoledne cestoval směr České Budějovice. Už zhruba 50 kilometrů před Strakonicemi mi auto dalo signál, že levá přední pneumatika je měkká. Cestou do Strakonic jsem ji pětkrát nafukoval a ve Strakonicích to začal řešit. Po domluvě s kamarádem jsme nechali kolo sundat a zjistilo se, že problém není s pneumatikou, nýbrž s diskem. Následovalo tedy vytočení čísla asistenční linky, které má Mercedes nalepené na B sloupku – stačí otevřít dveře řidiče a číslo máte k dispozici.
Zavoláte, ujme se vás operátor a bude po vás chtít vaše jméno, VIN kód auta, registrační značku, popřípadě jméno majitele či první registraci auta. Následuje samotné popsání problému. V mém případě šlo ještě o informace o velikosti disku, poloze a tak podobně, tedy nic co byste si nemohli najít nebo nevěděli. Po pár minutách hovoru se slečna rozloučila s tím, že se za chvilku ozve.
Po pár minutách slečna volala zpět, že mi zavolá technik z nejbližšího servisu, který byl v mém případě v Českých Budějovicích. Neuplynulo ani deset minut a technik volal. Probrali jsme celou situaci a sdělil mi, že náhradní disk nemají, že se musí objednat. Byla sobota kolem poledne. Volám tedy zpět na asistenční linku. Slečna na telefonu se ještě ptá na hmotnost auta a poté už zařizuje odtahovou službu. V průběhu odpoledne si mi ozval člověk z ÚAMK. S ním jsem dotáhl podrobnosti odtahu i zapůjčení náhradního auta.
Nemusí to tak být vždy, ale domluvili jsme se na Škodě Superb s naftovým motorem. Přeci jen náhradní Mercedes CLS k dispozici nebyl. Auto jsem měl k dispozici na pět dní a vrátit jsem ho mohl kdekoli v České republice. Jen smlouva pokrývala tuším pouze tři tisíce korun, které jsou vyhrazeny pro přivezení náhradního auta. Jednoduše řečeno: každá pojistka vám pokryje dovezení a odvezení náhradního auta určitou částkou. Jakmile budou náklady na převoz náhradního auta vyšší, tak rozdíl musíte uhradit jednorázově. Tím, že náhradní vozidlo přijelo od dealera z Písku, se část peněz vyčerpala. Pokud bych tedy nechal auto v Ostravě, musel bych doplácet. Auto dostanete čisté s plnou nádrží a takto ho také kdekoli vracíte. Osobně jsem měl cestu do Písku, tak jsem ho zavezl přímo do dealerství.
Zhruba po dvou hodinách na domluvené místo dorazila odtahová služba s naloženou Škodou Superb. Ta se vyměnila za porouchané auto, podepsalo se pár papírů a pán odjel. Hotovo, zařízeno. Ano, plán na onen den jsem měl úplně jiný a musel jsem ho měnit. Sedl jsem si na oběd a pak do kavárny a čekal jen na telefony. První hovor byl zahájen zhruba v 11:15 a kolem čtvrté hodiny už jsem měl náhradní auto, se kterým jsem mohl pokračovat ve víkendových plánech.
Píchnul jsem 5.7.2018, takže věrozvěsti, Jan Hus a víkend znamenal 4 dny čekání... Ostrava je prostě region rázovity, kde socialismus stále žije a vaše peníze tam žádného gumaře nezajímají natolik, že by provozoval pohotovostní službu :-).
Nakonec se mi ale podařilo jednoho dobrého člověka přemluvit.....