Elektromobilisté si žluté anděly nevolají tak často, jak se očekávalo. Nebo přinejmenším zatím ne. Jedním z důvodů je i jejich podstatně nižší průměrný věk proti zbytku tuzemského vozového parku. Podle České asociace asistenčních služeb (ČAAS) přesto loni počet zásahů u elektromobilů narostl, a to na celkem 240, zatímco ještě o dva roky dříve se počítal na nižší desítky. Mezi hlavní příčiny se nedostala, pro někoho možná překvapivě, vybitá trakční baterie, zatímco k vybitým startovacím bateriím vyjíždějí silniční služby u spalovacích aut velice často. Hlavní příčinou se stala prasklá pneumatika, tedy problém, který se u elektromobilů kvůli jejich vyšší hmotnosti ukazuje jako mnohem častější než u spalovacích protějšků.
I další typickou příčinu známe ze světa fosilních paliv; poruchy imobilizéru, střety se zvěří či jinou překážkou. Výjezdy k vybitému elektromobilu jsou zatím v seznamu příčin minoritní, i proto zatím tuzemští žlutí andělé nebývají vybaveni na nouzové nabití na silnici (například nabíjecí „powerbankou“), i když se to v budoucnu chystají změnit. Vybitý elektromobil se tedy převeze k nejbližší nabíjecí stanici, případně do autorizovaného servisu.
Posádky silniční služby jsou zato už školeny pro zásah u nehod elektromobilů a předcházejí zvýšenému riziku úrazu elektrickým proudem pečlivým dodržováním pokynů výrobce pro podobné případy i specifickými pracovními postupy. Například k odtahu havarovaného elektromobilu je častěji vysílána asistenční vozidla s hydraulickou rukou, která sama o sobě tato nebezpečí omezují.