Podívejte se na cestu Volkswagenu ID. Buzz. Od studie do sériové výroby

Podívejte se na cestu Volkswagenu ID. Buzz. Od studie do sériové výroby
Fotografie: Volkswagen
  • Vůz absolvoval maraton komplexních a náročných testů za extrémních podmínek
  • V rámců testů se myslelo na bezchybnou funkčnost každého prvku výbavy

Mezi představením studie ID. Buzz a sériovou verzí, za jejíž volant první zákazníci usednou letos na podzim, stojí pět let tvrdé práce, kterou odvádějí vývojové týmy značek Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy. Jak vlastně dokázali designéři přenést základní koncept legendárního modelu T1, první generace vozů Bulli, do čistého designu studie zcela elektrického MPV a lehkého užitkového vozu? Jak se přitom inženýrům podařilo vyhovět všem požadavkům na moderní elektromobil v oblastech bezpečnosti, jízdního komfortu a všestranné využitelnosti v každodenním provozu? A jaké přípravy mají za sebou zaměstnanci z úseků montáže vozidel a výroby komponentů, aby mohl ID. Buzz sjíždět v Hannoveru ze stejné montážní linky jako ostatní vozy Bulli (T6.1 a nový Multivan)? Při zvládání všech uvedených výzev doprovázel odborníky značky Volkswagen Užitkové vozy televizní tým, který dokumentoval jejich tajnou práci.

Vývoj MPV a lehkého užitkového vozu z rodiny ID. si vyžádal úzkou spolupráci obou značek, Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy. Jejich designéři a inženýři hledali nejlepší možný koncept, který by dával odpovědi na všechny požadavky a cíle ambiciózního vývojového projektu. ID. Buzz využívá know-how, nastřádané během sedmi desetiletí výroby vozů Bulli. Díky tomu okamžitě zaujme jak stávající fanoušky „Téčka,“ tak i nové zákazníky. A přitom bude maximálně hospodárný. K tomu přispívají komponenty modulární elektromobilové platformy (MEB) s minimalizovaným třením i vynikající aerodynamika karoserie, spodní části vozu a kol. Vývojáři mohou být na výsledek svého úsilí o optimalizaci i těch nejmenších detailů opravdu hrdí. ID. Buzz má součinitel aerodynamického odporu vzduchu CX 0,28, což je nejnižší hodnota v porovnání se všemi dosavadními verzemi modelu Bulli. U prvních ručně vyráběných prototypů se spolehlivě ukáže, zda je možné veškerá konstrukční data a simulace přenést z virtuálního světa do reality.

Kvalitu lze zajistit pouze testováním. Aby právě představený ID. Buzz skutečně splňoval nejvyšší standardy kvality značky Volkswagen, musel elektrický Bulli po celé Evropě absolvovat maraton komplexních a náročných testů za extrémních podmínek. Nejprve byl vůz vystaven extrémnímu horku v celé škále podmínek od pouštního sucha až po tropické vlhko. Pak následovaly extrémní mrazy, opět v různých prostředích s minimální až vysokou vlhkostí. Na mnoha místech přitom prototypy jezdily po povrchu, který běžné silnice připomínal jen velmi vzdáleně. Na nezpevněných cestách se zkoumá pronikání prachu, vody, sněhu a ledu spárami do karoserie, které by mohlo později způsobovat problémy. V nejsevernějších oblastech Skandinávie prokázaly modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo vybavené víceprvkovou zadní nápravou s odděleným přenosem podélných a příčných sil svůj potenciál z hlediska jízdní dynamiky na sněhu a ledu. Při zimních testech byla pozornost zaměřena také na odolnost materiálů, spolehlivost elektrických a elektronických funkcí, nastavení podvozku a chování vozu při rozjezdu, brzdění a změnách směru na povrchu s nízkou adhezí, jakož i na systém řízení provozní teploty v rámci kompletního vozidla.

„Bulli je vozem, který se vždy vyznačoval mimořádnou praktičností pro každodenní provoz“, říká Stefan Lutz, technický projektový vedoucí pro tuto modelovou řadu značky Volkswagen Užitkové vozy. „Proto i model ID. Buzz testujeme za všech podmínek a za každého počasí. Bezvadně fungovat musí pohon, provozní kapaliny, veškeré systémy i ovládací prvky včetně ukazatelů a displejů. Jen tak si můžeme být jisti tím, že toto vozidlo bude spolehlivě jezdit ve všech světových regionech“. Rozhodující jsou přitom detaily. Například v klimatické komoře se testuje, jak rychle po startu dokáže vyhřívání zbavit vnější zpětná zrcátka námrazy. Zrcátko zchlazené na - 20 °C musí ukazovat situaci za vozem za pouhé tři minuty.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (76,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 423 km
Cena od1 593 834 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze