Karosářská verze liftback v rámci čtvrté generace Škody Superb bude již brzy k dispozici s plug-in hybridním pohonem. Informuje o tom tisková zpráva výrobce, přičemž v pořadí již druhá generace plug-in hybridního pohonu kombinuje elektromotor s čtyřválcovým přeplňovaným benzinovým motorem 1,5 TSI o výkonu 150 koní. Společně s elektromotorem činí celkový systémový výkon 204 koní a poháněna je v tomto případě vždy přední náprava prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Vysokonapěťová baterie s hrubou kapacitou 25,7 kWh je složena ze čtyř modulů a je umístěna pod zadními sedadly. Kdo se jen trošku bude snažit, na plně nabitou baterii může ujet 100 km. Podle metodiky WLTP je však možné ujet porci ještě o 20 km vyšší.
Třífázový synchronní motor s permanentními magnety je konstrukčně integrován do převodovky a od spalovacího motoru je oddělen spojkou. Umožňuje pohon vozidla buď samostatně, nebo v kombinaci se spalovacím motorem. Při jízdě v elektrickém režimu poskytuje elektromotor výkon 85 kW a točivý moment 330 Nm. Slouží nejen k nastartování spalovacího motoru, ale i jako klasický alternátor. Superb iV nabízí široké možnosti nabíjení, a to díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech. V rámci nabíjecích míst se střídavým proudem lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Při rychlém nabíjení stejnosměrným proudem podporuje baterie maximální nabíjecí výkon až 50 kW. Dobití baterie z 10 % na 80 % v tomto případě potrvá 26 minut. A jak celý systém funguje? To se dozvíte již zítra v rámci testu nového Volkswagenu Passat eHybrid, který využívá na chlup stejnou techniku.