😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Plug-in hybridní Škoda Superb přijíždí i jako liftback. Na baterku ujede 120 km

1
Plug-in hybridní Škoda Superb přijíždí i jako liftback. Na baterku ujede 120 km
Fotografie: Škoda Auto
  • Superb iV nabízí čistě elektrický dojezd cca 120 km v režimu WLTP
  • Výroba nové verze bude zahájena ve druhém čtvrtletí letošního roku
  • Kombinovaný výkon činí 204 koní

Karosářská verze liftback v rámci čtvrté generace Škody Superb bude již brzy k dispozici s plug-in hybridním pohonem. Informuje o tom tisková zpráva výrobce, přičemž v pořadí již druhá generace plug-in hybridního pohonu kombinuje elektromotor s čtyřválcovým přeplňovaným benzinovým motorem 1,5 TSI o výkonu 150 koní. Společně s elektromotorem činí celkový systémový výkon 204 koní a poháněna je v tomto případě vždy přední náprava prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Vysokonapěťová baterie s hrubou kapacitou 25,7 kWh je složena ze čtyř modulů a je umístěna pod zadními sedadly. Kdo se jen trošku bude snažit, na plně nabitou baterii může ujet 100 km. Podle metodiky WLTP je však možné ujet porci ještě o 20 km vyšší.

Třífázový synchronní motor s permanentními magnety je konstrukčně integrován do převodovky a od spalovacího motoru je oddělen spojkou. Umožňuje pohon vozidla buď samostatně, nebo v kombinaci se spalovacím motorem. Při jízdě v elektrickém režimu poskytuje elektromotor výkon 85 kW a točivý moment 330 Nm. Slouží nejen k nastartování spalovacího motoru, ale i jako klasický alternátor. Superb iV nabízí široké možnosti nabíjení, a to díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech. V rámci nabíjecích míst se střídavým proudem lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Při rychlém nabíjení stejnosměrným proudem podporuje baterie maximální nabíjecí výkon až 50 kW. Dobití baterie z 10 % na 80 % v tomto případě potrvá 26 minut. A jak celý systém funguje? To se dozvíte již zítra v rámci testu nového Volkswagenu Passat eHybrid, který využívá na chlup stejnou techniku.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tohle jsou už krásné parametry, tohle mi poprvé začíní dávat smysl, takový Plug-in.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze