Již dva roky zpět se koncern Daimler pochlubil s elektrifikovaným autobusem eCitaro, není tak divu, že dnes se ukazuje jeho vylepšená verze. Ta nese označení eCitaro G a první informace o ní přináší electrek.co. Jedná se o modernizovanou verzi, která je plně elektrická a disponuje 441kWh bateriemi typu solid-state. Ty totiž disponují zvýšenou energetickou hustotou.
Mercedes dokonce hovoří o 25% zvýšení kapacity baterií při zachování hmotnosti oproti současným lithium-iontovým akumulátorům s kapalným elektrolytem. Nová technologie baterií je k dispozici jak pro kloubový autobus, tak pro jeho klasickou kratší verzi. Díky tomu nové eCitaro G nabízí dojezd až 220 kilometrů. Ten je však platný pouze za příznivých podmínek, které kladou průměrné nároky na rychlost, topografii a celkové zatížení vozu. Co se týče provozu v zimě, i při využívání vytápění celého prostoru by měl nový autobus urazit působivých 170 km na jedno nabití.
Pokud vás zajímá výkon, Mercedes uvádí, že autobus nabídne dvojici elektromotorů o výkonu 2× 125 kW a točivém momentu 2× 485 Nm. Nabíjet pak lze až 300 kW. Klasicky je poháněna zadní náprava (u krátké verze), ovšem pro maximální trakci a použití v náročných podmínkách může být kloubová varianta dodávána dokonce se dvěma poháněnými nápravami (uprostřed a vzadu). První nasazení plně elektrického autobusu by se pak mělo uskutečnit do dvou let.