Plně elektrické Porsche Cayenne nakonec dorazí silnější, než se čekalo

Plně elektrické Porsche Cayenne nakonec dorazí silnější, než se čekalo
Fotografie: Porsche
  • Na Nürburgringu se objevila mnohem vylepšená varianta
  • Verze Turbo S má dostat pevné zadní křídlo a výkon 1 000 koní
  • Baterie od firmy LG poskytne kapacitu 113 kWh

V poslední době je na okruhu Nürburgring poměrně rušno. Nedávno se zde povedlo nafotit ostrou verzi Kie EV3 a nyní tu máme další prototyp. Tentokrát jde o zběsile rychlé Porsche Cayenne. To s novou generací poprvé přejde na čistě elektrický pohon a krom toho bude opět k dostání ve dvou karosářských verzích. Zachována bude taktéž spalovací verze, která má dále podpořit prodeje. Otázkou až do teď ale byl výkon a výbava elektrického provedení s možnou zkratkou Turbo S. Jistou odpovědí mohou být nové snímky zamaskovaného prototypu. Inženýři Porsche totiž na víko zavazadlového prostoru instalovali pevné zadní křídlo, které nepochybně pomáhá vytvářet větší přítlak na zadní nápravu. Nafocené snímky zachycují o něco více sportovnější vzhled, čemuž pomáhá nově tvarovaný zadní nárazník se speciálními aerodynamickými prvky. Dokonce i podběhy kol nyní působí, že jsou o maličko širší.

Nové elektrické Porsche Cayenne se umí nabíjet bezdrátově!

Nový je taktéž přední nárazník a větrací otvory mají jiný průměr. Jak to ale bude s výkonem? Porsche již potvrdilo, že elektrický Cayenne ve své vrcholné verzi nabídne výkon okolo 1 000 koní. Zatím ale není úplně jisté, zda půjde o označení Turbo nebo Turbo GT. Všechny verze bez ohledu na výkon dostanou NMC baterii s kapacitou 113 kWh od firmy LG. Díky instalaci 800V architektury na platformě PPE půjde vůz nabíjet rychlostí až 400 kW. Dokonce přijde i verze s bezdrátovým nabíjením, což je zatím naprosto nevídaný prvek výbavy. Technické řešení spočívá v přijímací jednotce umístěné mezi předními koly vozu. Nabíjecí deska v podlaze obsahuje všechny potřebné komponenty pro přenos energie vzduchem a jedinou podmínkou ke správné funkci je tak aktivní připojení k elektrické síti. Vůz pak získá možnost využívat nabíjecí výkon až 11 kW, což postačí k nabití do plna za cca 10 hodin.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze