Nejrychlejší varianta modelu EV3 se pečlivě testuje a nyní se opět objevila na veřejnosti. Provedení s označením GT dostane pohon všech kol a sportovně laděný podvozek. Testovací jezdci zkoušeli kvality předprodukčního kusu na slavném Nürburgringu a poznávacím znamením byly limetkově zelené brzdové třmeny a větší litá kola se specifickým designem. V sériovém provedení můžeme očekávat sportovnější přední a zadní nárazník, nižší světlou výšku a zcela jistě bohatou výbavu. V té se objeví skořepinová přední sedadla, Matrix LED hlavní světlomety a několik jízdních režimů, a to včetně toho nejostřejšího s označením „GT“. Právě tato písemná zkratka se objeví v kabině formou štítku či nápisu na prazích vozu. Otázkou je síla pohonného ústrojí, kdy se spekuluje o výkonu okolo 280 až 300 koní.
La version sportive du Kia EV3 (GT) poursuit ses essais sur le circuit du Nürburgring https://t.co/UTRZMLok0N via @Caradisiac @kiafrance #Kia #EV3 #KiaEV3 #GT #KiaEV3GT #Petit #SUV #Sportif #Electrique #Prototype #Essais #Circuit #Nürburgring #VoitureElectrique #BEV #EV #VE
— Didier Méance 🔌🔋🚙 (@dmeance) September 20, 2025
O přísun energie by se měla dle zatím nepotvrzených zpráv starat baterie s kapacitou 81,4 kWh, což by s klidnější nohou na pedálu akcelerátoru zaručilo dojezd okolo 300 km. A jelikož předprodukční kusy Kie EV3 GT jezdí již nějakou dobu pořádně zamaskované, moc to nevypadá na to, že by se vůz představil ještě letos. Mnohem reálnější odhad je začátek příštího roku. Teprve za rok touto dobou by už měla EV3 GT stát na prodejních plochách showroomů.
Technické parametry Kia EV3 (2024) 58,3 kWh FWD
Kompletní specifikace| Konstrukce | crossover, 4 300 × 1 850 × 1 560 mm, 1 725 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 283 Nm |
| Baterie | 58,3 kWh (55 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 436 km |
| Cena od | 849 980 Kč |
