Peugeot se toho nebojí, jeho samočinné řízení mohla testovat i veřejnost

Peugeot se toho nebojí, jeho samočinné řízení mohla testovat i veřejnost
  • Už příští rok pokročí program Autonomous Vehicle for All do fáze automatizovaných funkcí
  • K dnešnímu dni urazilo 15 prototypů na evropských silnicích více než 120 tisíc kilometrů
  • Cílem je v roce 2020 implementovat plně autonomní řízení

Nejspíše musíte být velký nadšenec nebo dobrodruh, abyste se dobrovolně stali pokusným králíkem při testování samočinného řízení. Ve dnech 28. a 29. března dal veřejnosti právě takovou možnost Peugeot, a to v pařížském regionu.

Program AVA (Autonomous Vehicle for ALL) byl představen na ženevském autosalonu a seskupuje širokou škálu funkcí, které mají postupně přecházet do autonomního řízení. Cílem skupiny PSA je, aby autonomní automobily byly přístupné pro co největší počet uživatelů. Program AVA se týká vozů Peugeot, Citroën a DS.

Předváděcí modely, které dostaly motoristé k otestování, jsou vybaveny funkcemi úrovně 3 „eyes off“ a 4 „mind off“. Tyto vozy jsou předchůdci zcela autonomních automobilů, které budou k dispozici po roce 2020. V současné době jsou funkce podpůrných prvků řízení programu AVA již k dispozici v Evropě u vozů Peugeot 208, 308, 2008, Traveller, Peugeot 3008, Citroën C4 Picasso, C3 a SpaceTourer a v Číně u vozů Peugeot 4008 a Citroën C6. Některé příklady funkcí úrovně 1:

  • vůz se přizpůsobuje rychlosti vozu vpředu a udržuje bezpečnou vzdálenost, současně je díky „adaptivnímu tempomatu s funkcí Stop“ schopen automaticky zastavit
  • vůz upozorní řidiče díky systému varování při riziku srážky na hrozbu kolize; v případě potřeby může vůz díky „automatické nouzové brzdě“ aktivovat brzdový systém
  • v případě odchýlení ze směru se vůz díky výstraze při opuštění jízdního pruhu automaticky vrátí do svého jízdního pruhu
  • vůz si sám najde parkovací místo vhodné z hlediska jeho rozměrů a pomocí funkce „Park Assist“ pomůže se zaparkováním

V roce 2018 začne druhá etapa programu AVA, kde se budou představovat automatizované funkce řízení. Některé funkce druhé úrovně bude mít k dispozici i DS 7 Crossback. Jde o:

  • vůz bude ovládat vlastní rychlost a dráhu, úplnou asistenci na dálnicích zajistí funkce „Connected Pilot“
  • díky funkci „Park Pilot“ se vůz bez zásahu řidiče sám zaparkuje
  • výbava zabudovaná ve voze umožní identifikovat překážky a díky funkci „Night Vision“ zajistí větší viditelnost ve tmě
  • kamera uvnitř vozu bude díky funkci „Driver Attention Monitoring“ monitorovat pozornost řidiče

Skupina PSA je první automobilkou, která vozy se samočinným řízením od července 2015 testovala v běžném provozu na francouzských silnicích. Od března 2017 probíhá testování i mezi „neodbornými“ řidiči za volantem.

K dnešnímu dni ujela auta v autonomním režimu na evropských silnicích více než 120 tisíc kilometrů. Jde o celkem 15 prototypů.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze