Koncern PSA testuje autonomní auta nejen při průjezdu mýtnou branou

Koncern PSA testuje autonomní auta nejen při průjezdu mýtnou branou
  • Skupiny PSA a Vinci Autoroutes otestovaly nové funkce autonomního vozu
  • Nyní probíhá důkladnější komunikace mezi vozem a infrastrukturou
  • Testování je součástí spolupráce mezi oběma partnery, která začala v roce 2016

Skupiny Vinci Autoroutes a PSA provedly 11. července další rozsáhlejší testování jízdy bez řidiče a projíždění mýtné brány. V reálných podmínkách provozu v síti Vinci Autoroutes byly vyzkoušeny dvě nové složité situace plně autonomní jízdy:

  • průjezd oblastí, která byla dočasně změněna kvůli pracím na silnici
  • bezpečné zastavení vozu („safe stop“), které spočívá v nasměrování vozidla do odstavného prostoru v případě, že se řidič neujme v určité konkrétní situaci řízení (mimořádná přítomnost překážky na vozovce, výrazně zhoršené povětrnostní podmínky atd.), nebo v případě, kdy vůz dorazí na konec dálnice

Testy proběhly mezi obcemi Dourdan a Ablis (dálnice A10/A11) s prototypem vozu Peugeot 3008 skupiny PSA, který je součástí vozového parku autonomních vozidel programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ („Autonomní vozy pro všechny“). Už dříve podobným testem prošel také autonomní Citroën C4 Picasso, který projížděl mýtnou branou.

Carla Gohin, ředitelka pro technologie skupiny PSA, prohlásila: „Tento test představuje další krok v rozvoji autonomních vozidel. Dva roky po prvním testování bylo zapotřebí začlenit do systému další omezení posílením komunikace mezi autonomním vozem a infrastrukturou s cílem rozšířit působnost systému a zároveň zaručit bezpečnost. Tyto testy prokazují inovativní a konkrétní charakter spolupráce mezi skupinami PSA a Vinci Autoroutes, který je pro rozvoj autonomních vozidel nezbytný.“

Když se vrátíme k mýtné bráně, tak jde o poměrně složitý proces. Auto musí předvídat chování ostatních automobilů, které se vzájemně kříží a pohybují se přes mýtnou bránu nahodile. Vyžaduje to rovněž schopnost navádět autonomní vůz v oblasti, kde chybí vodorovné dopravní značení.

Vůz je nutné navést po dráze, která mu umožní najet automaticky do pruhu, který je vybavený tak, aby ho dokázal přijmout, a je jen tři metry široký. Autonomní vůz musí být konečně schopen také zvládat nepředvídané události, k nimž může při průjezdu mýtnou bránou dojít.

Technologie autonomní jízdy se neustále zlepšují a jak vidíte, není to jen doména americké Tesly, německých automobilek, nebo třeba společnosti Waymo. I koncern PSA má své technologie, na kterých neustále pracuje.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze