Peugeot e-Traveller pohledem výherce zápůjčky z ankety Elektromobil Roku 2022

Peugeot e-Traveller pohledem výherce zápůjčky z ankety Elektromobil Roku 2022
Fotografie: Petr Stejskal
  • V rámci ankety Elektromobil Roku 2022 powered by PRE proběhla soutěž o zápůjčky elektromobilů
  • Zápůjčku elektromobilu Peugeot e-Traveller vyhrál Petr Stejskal
  • Sepsal zajímavé hodnocení pohledem člověka, který s elektromobily nemá zkušenosti

Naše redakční testy elektromobilů jsou z pohledu zkušených uživatelů elektromobilů, kteří v nich najezdili desítky tisíc kilometrů a zvykli si na určité odlišnosti. Je ale zajímavé se na elektromobilitu podívat z pohledu člověka, který s elektromobily nemá tolik zkušeností. Jak ale přesednutí do elektromobilu vnímá uživatel běžného auta, který s elektromobily nemá zkušenosti? To nám přiblížil pan Petr Stejskal, který vyhrál týdenní zápůjčku elektromobilu Peugeot e-Traveller v naší anketě Elektromobil Roku 2022.

Technické parametry Peugeot e-Traveller L1 Allure Standard 50 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, , točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW,
Spotřeba?, dojezd: 230 km
Cena od1 230 000 Kč

Zkušenosti s vozem Peugeot e-Traveller během týdenní zápůjčky, Petr Stejskal:

Byla to moje první zkušenost s elektromobilem Peugeot e-Traveller s baterií o kapacitě 50 kWh. Delší cestu vozem jsem využil při přebírání a vrácení auta v Praze, jelikož bydlím ve Veselí nad Lužnicí. Když jsme jeli z Prahy, bylo vše bez problémů. Při cestě do Prahy jsme už museli nabíjet. Jinak v době výpůjčky jsem jezdil hlavně kratší trasy.

Peugeot e-Traveller

Nabíjení přes čipy na rychlonabíjecích stanicích probíhalo bez větších problémů. Pouze jedenkrát se mi stalo, že jsem musel přibližně půl hodiny čekat u nabíjecí stanice v Třeboni. Podle mého názoru jsem ale nabíjel docela často, jelikož jsem měl velký vůz a využíval jsem plně jeho kapacity.

S elektromobilem je potřeba více plánovat

Před každým výjezdem jsem musel hodně plánovat. Při jízdě autem se mi líbilo, že nemusím řadit rychlosti, ocenil jsem tichou jízdu. Také jsem měl příjemný pocit, že jsem ušetřil naše životní prostředí od zdraví škodlivých výfukových plynů.

Obtěžovalo mě, že při delších trasách jsem byl přinucen často nabíjet. Osobně jsem byl velmi nadšený z vozu, ale opravdu si nedokážu představit, že bych elektromobilem jezdil každý den v běžném životě. V současnosti by to pro mě nebyla cesta s autem na elektřinu. Nabíjení elektromobilu doma ze zásuvky jsem nevyužil, protože bydlím v panelovém domě.

PRE - generální partner ankety Elektromobil Roku 2022

Anketa Elektromobil Roku 2022 Powered by PRE proběhla ve spolupráci s generálním partnerem PRE, partnerem Allianz a s podporou Asociace pro elektromobilitu České republiky.

Allianz - partner ankety Elektromobil Roku 2022
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze