Když v redakci testujeme elektromobily, jde o pohled zkušených uživatelů elektromobilů, kteří v nich najezdili desítky tisíc kilometrů a zvykli si na určité odlišnosti. Je ale zajímavé se na elektromobilitu podívat z pohledu člověka, který s elektromobily nemá tolik zkušeností. Jak ale přesednutí do elektromobilu vnímá uživatel běžného auta, který si elektromobil vyzkoušel jen párkrát na kratší dobu? To nám přiblížil Milan Janek, který vyhrál týdenní zápůjčku Mercedesu EQB v naší anketě Elektromobil Roku 2022. Měl k dispozici i kartu Mercedes Me Charge a za týden najel 1 300 kilometrů, takže auto prověřil dostatečně.
Technické parametry Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 684 × 1 834 × 1 667 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 215 kW, 292 koní, točivý moment: 520 Nm |
Baterie | ? (66,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,2 kWh / 100 km, dojezd: 419 km |
Cena od | 1 550 010 Kč |
Zkušenosti s vozem Mercedes-Benz EQB během týdenní zápůjčky, Milan Janek:
Nejprve bych chtěl moc poděkovat za umožnění týdenní výpůjčky Mercedesu EQB. Byla to velká zkušenost „přičichnout“ k něčemu novému. Šlo o moji první zkušenost s elektromobilem na delší dobu. Doteď jsem vyzkoušel vozy Audi e-tron, Tesla Model S a Citigo-e iV, ale jen na pár km, takže se to nedá srovnávat.
Za celou dobu výpůjčky jsem najezdil cca 1 300 km. Nejdelší trasa byla z Prahy domů do asi 300 km vzdálené Bystřice pod Hostýnem, kterou jsme zvládli s jednou 35minutovou zastávkou, ale jinak jsme jezdili spíše kratší trasy. Z prvního nabíjení (Velké Meziříčí D1) jsem měl trochu obavy, ale nakonec byly zbytečné. Člověk přijede, zapojí zásuvku, pípne kartou Me Charge a dobíjí, prostě pohoda. Vyzkoušel jsem i domácí nabíjení z 220V zásuvky, z 68 % na 100 % dobito za 3 hodiny. První den jízdy jsem přemýšlel, jestli budu mít kde dobít. Ale díky perfektní navigaci, která ukazovala všechny nabíječky v okolí, byly i tyto obavy zbytečné. Aplikaci jsem si stáhl, ale bohužel jsem promeškal 15minutový limit kódu pro aktivaci a pak na to trochu zapomněl.
Jelikož používáme vozidlo velmi často na krátké vzdálenosti, elektrické auto jako druhé vozidlo by bylo pro naši rodinu perfektní. Jak všichni víme, spalovací motory na krátké vzdálenosti velmi trpí, elektromobil by byl daleko vhodnější ke kratším/městským jízdám.
Mercedes-Benz EQB je velmi dobré auto
Mercedes-Benz EQB je velmi dobré auto. Byl jsem překvapen velmi komfortními jízdními vlastnostmi. Podvozek, výkon motoru, interiér, palubní systémy, pohodlí a ticho při jízdě, prostě pohoda. Jak se říká, „je to Mercedes“. Za mě ideální rodinné auto. Moc mě překvapila navigace, která ukazovala nejen dobíjecí stanice, ale i počet stojanů a hlavně jejich aktuální obsazenost, což je neocenitelné. Co mě naopak úplně nenadchlo, to byl tvar EQB. Nejsem příznivec krabicového tvaru karoserie, ale to je samozřejmě věc názoru. Jednou jsem se dostal do kritičtější situace a musel jsem prudce zabrzdit a použít větší tlak na pedál, než jsem byl zvyklý, což je daň za vyšší hmotnost auta. Také mi chyběl například adaptivní tempomat, ale to je věc výbavy.
Jinak za mě parádní rodinné auto. Jsem moc rád, že jsem ho mohl vyzkoušet na delší dobu.
Anketa Elektromobil Roku 2022 Powered by PRE proběhla ve spolupráci s generálním partnerem PRE, partnerem Allianz a s podporou Asociace pro elektromobilitu České republiky.