Jihorumunské župní město Craiova s více než 300 tisíci obyvateli a silnou průmyslovou výrobou (sídlí tu mj. lokomotivka Electroputere či montážní závod automobilky Ford) provozuje poněkud atypickou městskou dopravu. Většinu přepravní zátěže přebírá rozvětvená železniční síť, vedle níž hraje doplňkovou, ale důležitou roli jediná dvoukolejná tramvajová trať o délce 16,7 km protínající diagonálně celé město a využívaná třemi linkami. Vozový park tu je jako v řadě dalších měst z bývalého Východního bloku pestrý, roztříštěný a především přestárlý a nevyhovující. Velkou část z něj tvoří Tatry T4/B4 a KT4 odkoupené z východního Německa a ponechané v původním nátěru. Soupravy T4+B4 tak například jezdí stále v barvách drážďanského dopravního podniku.
Rychle bohatnoucí Rumunsko se však mohutně modernizuje a městská hromadná doprava není výjimkou. Craiova tak vyhlásila tendr na 17 velkokapacitních, nízkopodlažních článkových tramvají, který vyhrála polská společnost PESA. Ta již dodala prvních 10 ze 17 blankytných souprav tříčlánkových souprav Twist. Jsou jednosměrné, měří 27 metrů, pojmou 58 sedících pasažérů, kterým nabídnou klimatizaci, Wi-Fi a nabíjecí USB zásuvky. Nechybí diagnostický systém a prostor pro vozíčkáře. První vůz dorazil počátkem prosince 2022 a po absolvování 500 km testovacích jízd byl čerstvě nasazen do provozu. Dalších 9 je už rovněž ve městě.
Craiova je po Kluži a Iasi třetí rumunské město provozující tramvaje PESA. Společnost je dodala i do Vratislavi, Sofie, Tallinu a pochopitelně i do domácí Bydgoscze.