😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Opel si hledá nové místo na slunci. Odvážný koncept má ukázat cestu

Mnichovský autosalon 2023
Opel si hledá nové místo na slunci. Odvážný koncept má ukázat cestu
Fotografie: Opel
  • Opel se chce zbavit nálepky pouhého derivátu francouzských modelů
  • Pomoci mu má výrazný designový sloh a hledání nových cest
  • Proto po delší době opět nastal čas na pořádný koncept

Tradiční německá značka s dlouhou historií byla po včlenění do koncernu Stellantis rychle zbavena vlastního vývoje a z velké části i identity. Řada nových Opelů se od výrobků jiných koncernových značek liší jen logem na kapotě a volantu, další zase nesou vlastní designový rukopis, avšak z jejich koncepce a interiéru je na první pohled jasné, odkud vítr vane. Proto se Opel nyní zaměří na posilování vlastní identity v rámci mantinelů koncernové techniky a hlídání nákladů. Jak na to hodlá jít, to ukáže na zářijovém mnichovském autosalonu elegantní Opel Concept Experimental.

Koncept dostal tvary crossoveru, jednotlivá designová i technická řešení se objeví na budoucích Opelech segmentů C a D

Nemělo by jít o přímý předobraz jednoho konkrétního modelu, spíš o jakousi esenci toho, co nás čeká v designu a technice značky v blízké budoucnosti. A samozřejmě také o indikátor názorů odborné i laické veřejnosti, který by měl pomoci nasměrovat další vývoj tím nejlepším směrem. Proto dostali technici i designéři volnou ruku a v mezích současných trendů stvořili velice zajímavý objekt.

Ten se maximálně podřídil aerodynamice a zjednodušení vnějších linií, v čemž šel skutečně do detailu. Svědčí o tom třeba náhrada vnějších zrcátek integrovanými kamerami v C-sloupkách se zorným úhlem 180 stupňů a aktivní aerodynamické prvky včetně pohyblivých spoilerů. Případně design třípaprskových kol Ronal s velmi nízkých odporem vzduchu. Mimochodem jsou obutá do pneumatik Goodyear z recyklované pryže.

Interiér zatím známe jen z designérových náčrtů, na autosalonu se snad o jeho podobě a funkčnosti dozvíme více

Protože ztvárnění detailů určila aerodynamika, dostaly prostor jiné prostředky. Proto maska rozvíjí úspěšný styl Vizor a pracovalo se rovněž s nočním designem. Výsledkem jsou originální denní i zadní brzdová světla plus pochopitelně svítící logo v souladu s dnešní módou. Uvnitř se rovněž očišťovalo od balastu a výsledkem je takzvaný detoxikovaný interiér zbavený všech zbytečností a zaměřený na prostor. Podle automobilky je výsledkem místo jako v autě střední třídy, i když vnější rozměry patří o třídu níže. Uvnitř tak nenajdeme klasickou palubku a sloupek řízení; volant je totiž propojen s koly jen elektricky a lze jej při autonomní jízdě odklopit. Na komunikaci s řidičem se podílejí i nezvyklá místa, například varování před vozidlem ve slepém úhlu rozbliká přímo čalounění bočních dveří.

O použité technice toho zatím moc nevíme, kromě toho, že přišla ke slovu vůbec poprvé zcela nová platforma STLA Medium s cílovým dojezdem 500 až 700 km a 400V architekturou plus rychlým nabíjením. Všechna kola tak může pohánět až 388 koní.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze