Tradiční německá značka s dlouhou historií byla po včlenění do koncernu Stellantis rychle zbavena vlastního vývoje a z velké části i identity. Řada nových Opelů se od výrobků jiných koncernových značek liší jen logem na kapotě a volantu, další zase nesou vlastní designový rukopis, avšak z jejich koncepce a interiéru je na první pohled jasné, odkud vítr vane. Proto se Opel nyní zaměří na posilování vlastní identity v rámci mantinelů koncernové techniky a hlídání nákladů. Jak na to hodlá jít, to ukáže na zářijovém mnichovském autosalonu elegantní Opel Concept Experimental.
Nemělo by jít o přímý předobraz jednoho konkrétního modelu, spíš o jakousi esenci toho, co nás čeká v designu a technice značky v blízké budoucnosti. A samozřejmě také o indikátor názorů odborné i laické veřejnosti, který by měl pomoci nasměrovat další vývoj tím nejlepším směrem. Proto dostali technici i designéři volnou ruku a v mezích současných trendů stvořili velice zajímavý objekt.
Ten se maximálně podřídil aerodynamice a zjednodušení vnějších linií, v čemž šel skutečně do detailu. Svědčí o tom třeba náhrada vnějších zrcátek integrovanými kamerami v C-sloupkách se zorným úhlem 180 stupňů a aktivní aerodynamické prvky včetně pohyblivých spoilerů. Případně design třípaprskových kol Ronal s velmi nízkých odporem vzduchu. Mimochodem jsou obutá do pneumatik Goodyear z recyklované pryže.
Protože ztvárnění detailů určila aerodynamika, dostaly prostor jiné prostředky. Proto maska rozvíjí úspěšný styl Vizor a pracovalo se rovněž s nočním designem. Výsledkem jsou originální denní i zadní brzdová světla plus pochopitelně svítící logo v souladu s dnešní módou. Uvnitř se rovněž očišťovalo od balastu a výsledkem je takzvaný detoxikovaný interiér zbavený všech zbytečností a zaměřený na prostor. Podle automobilky je výsledkem místo jako v autě střední třídy, i když vnější rozměry patří o třídu níže. Uvnitř tak nenajdeme klasickou palubku a sloupek řízení; volant je totiž propojen s koly jen elektricky a lze jej při autonomní jízdě odklopit. Na komunikaci s řidičem se podílejí i nezvyklá místa, například varování před vozidlem ve slepém úhlu rozbliká přímo čalounění bočních dveří.
O použité technice toho zatím moc nevíme, kromě toho, že přišla ke slovu vůbec poprvé zcela nová platforma STLA Medium s cílovým dojezdem 500 až 700 km a 400V architekturou plus rychlým nabíjením. Všechna kola tak může pohánět až 388 koní.