Opel Frontera Electric na vlastní oči a ruce

Elektrické SUV ze zajímavými vychytávkami a příznivou cenou
5
Opel Frontera Electric na vlastní oči a ruce
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Měli jsme možnost osahat a prohlédnout si Opel Frontera Electric
  • Jde o elektrické SUV se zajímavými vychytávkami a solidním prostorem
  • Česká cena zatím stanovena není, ale ta německá je překvapivě nízká

Nový Opel Frontera se již představil a my o něm psali. Tehdy ale nebyly informace kompletní a nyní se ukázalo, že elektrická verze s názvem Frontera Electric bude pouze pětimístná, ovšem má solidní kufr. Ve druhém článku jsme popsali novou Fronteru podle fotografií, ale nyní jsme měli příležitost si ji osahat naživo a sednout si dovnitř.

Prolezli jsme Opel Frontera Electric, elektromobil se skvělým poměrem prostor/cena

Tentokrát se tedy na zbrusu nový Opel Frontera Electric podíváme zblízka. Jedná se o kompaktní SUV velikostí srovnatelné se Škodou Karoq nebo, pokud se bavíme o elektromobilech, s Kiou Niro EV. Nicméně, zatímco Kia Niro EV je crossover, Opel Frontera tvary patří mezi opravdová SUV. Navíc má několik zajímavých vychytávek a atraktivní cenu, alespoň zatím v Německu.

Opel Frontera má „Opel Vizor“, ale je robustnější

Design nové Frontery je inspirován designovým jazykem známým z jiných modelů Opel, například z Astry. Ovšem zatímco Astra má typickou masku „Opel Vizor“ a světlomety nižší, Frontera působí robustněji díky vyšší masce a světlům. Zezadu je Frontera charakterizována téměř kolmou zádí a rovnou střechou. Světla mají jiný tvar než u Astry a jsou rozdvojená, což osobně považuji za velmi povedené. Celkový vzhled doplňuje logo Opel, výrazný nápis Frontera na zádi a robustnost podtrhuje masivní plastové oplastování na bocích.

Vnějšími rozměry jde o kompaktní SUV

Opel Frontera má délku necelých 4,4 m, takže opravdu spadá do kategorie kompaktních SUV. Rovná střecha a strmá záď zdůrazňují SUV charakter vozu, na rozdíl od sportovněji tvarovaných crossoverů. Při pohledu do interiéru, který připomíná styl Opelu Astra, nacházíme jeden středový displej a virtuální kokpit před řidičem. Interiér je robustnější a vyšší, což je také dáno tvarem karoserie SUV.

Sedačky jsou pohodlné, s obstojným bočním vedením, volant má ergonomické tvarování, i když by mohl mít silnější věnec. Opel používá klasický systém koncernu Stellantis pro volbu směru jízdy a rekuperace s možnostmi PRND a režimem C pro silnější rekuperaci. Ten v Opelu nahrazuje standardní B. Pádla pod volantem pro nastavení rekuperace tu, stejně jako u ostatních vozů Stellantis, chybí.

Nabídne dostatek prostoru

Při mé výšce 192 cm jsem ve voze našel dostatek místa nejen vpředu, kde se to očekává, ale i vzadu, když jsem si sedl „za sebe“. Měl jsem tam před koleny asi 3 až 4 cm volného prostoru. Oceňuji také možnost alespoň částečně zasunout nohy pod přední sedačku, což není u elektromobilů běžné kvůli bateriím v podlaze a z toho vyplývající tlustší podlaze. Díky vyšší střeše je dostatek místa i nad hlavou, takže prostor je komfortní minimálně pro čtyři osoby.

Zavazadlový prostor má objem 460 litrů, což je standardní hodnota pro tuto třídu. K dispozici je i variabilní mezipodlážka pro lepší organizaci prostoru. Pro běžnou českou rodinu je podle mě zavazadlový prostor naprosto dostačující. Díky strmé zádi karoserie SUV tvarům je možné dobře využít i prostor ke stropu po odstranění krytu zavazadlového prostoru.

Pod kapotou nenajdeme přední kufr, takzvaný „frunk“, což je u vozů koncernu Stellantis běžné. Je tam totiž elektromotor s palubní nabíječkou. Motor má výkon 83 kW (113 koní), což je méně než u Astry, ale jde o jednodušší techniku, která umožňuje udržet cenu vozu nízkou. Baterie o kapacitě 44 kWh nabízí dojezd až 308 km podle WLTP. V budoucnu se očekává také verze s dojezdem 400 km, ale o té zatím nemáme dostatek informací. Teoreticky vůz umožňuje zástavbu baterie až s 58 kWh.

Cena Frontery zatím není pro český trh oficiálně stanovena, ale v Německu se má prodávat za 29 tisíc eur, což je v přepočtu přibližně 720 tisíc korun. Když se podíváme například na elektrickou Astru, v Česku stojí přibližně o 10 tisíc korun více, než je přepočet z německé ceny. Lze tedy předpokládat, že se v Česku elektrická Frontera vejde do 750 tisíc korun, což by na auto této velikosti bylo skvělé. Mezi vychytávky pak patří vysoká nosnost střechy až 240 kg, díky které nemusíte mít vůbec žádné obavy například při použití střešního stanu. Dále pak je zde unikátní možnost mechanického zamykání všech dveří, včetně dveří řidiče, což oceníte například při opuštění vozu v servisu a také vám to umožní zamknout vůz v případě vybití 12V baterie.

Opel Frontera je tedy přírůstkem do světa kompaktních SUV, který kombinuje robustní design, dostatek vnitřního prostoru a atraktivní cenu. Těším se, až si tento model vyzkoušíme v reálných podmínkách, jak v našich klasických testech, tak třeba i při kempování se střešním stanem.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Mně ta překvapivě nízká cena nepřijde. Na první pohled je to Dacie. Kolik korun byste chtěli dát za Dáčku? Nic proti Dáčii, je to v pořádku, mám ji rád, ale Opel klesl v kavlitě, stejně tak jako nový C3 od Citroenu. Ceny těch vozů odpovídají nízké kvalitě, to je celé přátelé.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Tři čtvrtě mega za vcelku obyčejné, spíše levné až laciné auto s motorem a batercickou z C3? No poteš. Se nemůžeme divit, že přechod k EV je velmi vlažný...v tomhle segmentu je finanční nesmysl koupit EV. I jako pro EV fanda bych raději třeba vzal Jogger od Dacie a ušetřené peníze projezdil na dovolených se spací úpravou....
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Levné auto za 3/4 mega co v zimě nedojede dálniční rychlosti z Prahy do Brna. To může koupit chorý mozek. Předražený nesmysl.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 16. 6. 09:45
Koukám, že vnitřní design byl inspirován u Audi Q4, ale nějak se to hodně vymklo kontrole :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze