Na český trh dorazil nový Opel Frontera, jehož představení jsme přinesli přibližně před rokem. Jako první redakce v České republice jsme měli možnost vyzkoušet jeho elektrickou verzi, tedy Opel Frontera Electric. Vzbuzuje velká očekávání, a to nejen vzhledem k prostornosti, která je ideální pro rodiny, ale také díky zajímavé ceně – a to jak ve spalovací, tak v elektrické variantě.
Technické parametry Opel Frontera Electric 44 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 385 × ? × 1 795 mm, 1 514 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 83 kW, 113 koní, točivý moment: 125 Nm |
Baterie | 44 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,2 kWh / 100 km, dojezd: 305 km |
Cena od | 629 990 Kč |
Opel Frontera se do historie automobilismu zapsal již v roce 1991, kdy toto označení neslo robustní SUV, spíše offroad. Nová Frontera, ačkoliv stále působí bytelně, je spíše moderním SUV s vyšší světlou výškou. Zajímavostí je například povolené zatížení střechy až 240 kg, což naznačuje, že vůz bude vhodný i pro kempování se stanem na střeše nebo převoz těžších předmětů na střešním nosiči. Současná Frontera je k dispozici pouze jako předokolka, tedy ani ve spalovacích verzích nenabízí pohon všech kol. I přesto působí robustně a vypadá, že se lehčího terénu nezalekne. Elektrická verze startuje na zajímavé ceně 629 tisíc korun, což je na takto velké SUV opravdu atraktivní.
Prostor a praktičnost
Jedním z hlavních taháků Frontery je prostornost. I řidiči vyšší postavy, jako například já se svými 192 cm, se do vozu pohodlně usadí „za sebe“. Místa na kolena i nad hlavou je více než dostatek, což potvrzuje, že Frontera je ideální rodinné auto.
Exkluzivně jsme projeli nový Opel Frontera Electric – Elektromobil se skvělým poměrem cena/prostor
Zavazadlový prostor je dalším silným argumentem. Ve standardní konfiguraci nabízí objem 460 litrů, při sklopení sedaček až 1 600 litrů. Pro mild-hybridní verze je Frontera dokonce sedmimístná, avšak v této konfiguraci znatelně ubývá zavazadlový prostor. Elektrická verze je ovšem k dispozici pouze jako pětimístná, což však stále nabízí dostatek místa pro rodiny i pracovní využití.
Interiér
Interiér je navržen jednoduše, s důrazem na praktičnost. Materiálem jsou sice tvrdší plasty, ale vzhledem k cenové kategorii vozu to je pochopitelné. Opel si dal záležet na praktických detailech, jako jsou kapsičky na mobil nebo pásky pro uchycení tabletu na zadní straně předních sedadel.












Sedačky, i když nejsou certifikovány jako ergonomické, díky svému tvaru působí pohodlně. Opel uvádí, že mají ergonomické tvarování a při delších cestách by měly lépe rozložit hmotnost těla, což přispívá k celkovému komfortu.
První jízdní dojmy
Po prvních kilometrech za volantem musím říci, že vůz působí velmi jistě a komfortně. Podvozek zvládá běžné nerovnosti s přehledem a jízda je klidná. Nejedná se o sportovní vůz, ale na praktické využití a běžné cestování nabízí ideální kompromis mezi komfortem a jízdními vlastnostmi.
Rekuperace je nastavena dvoustupňově – jedna varianta pro vyšší brzdný účinek a druhá komfortnější, která se blíží plachtění. Je to zde ovšem obráceně, než jsme zvyklí. Základní režim D je vyšší rekuperace a pokud ji chcete snížit, musíte zapnout režim C. Osobně bych preferoval ovládání rekuperace pádly pod volantem, což Opel u většího model Grandland nabízí, ale v této cenové kategorii se na drobné kompromisy dá zvyknout.
Spotřeba a dojezd
Elektrická Frontera sdílí technický základ s Citroënem ë-C3, takže nabízí výkon 83 kW a kapacitu baterie 44 kWh. Spotřebu také zatím na palubním počítači neukazuje, ale počítal jsem ji podle ujetých kilometrů a spotřebovaných procent. Po ujetí téměř 46 kilometrů jsem zaznamenal méně než 15 kWh/100 km, což naznačuje, že dojezd by mohl být kolem 300 kilometrů při běžném denním ježdění. To jsou velmi příjemné hodnoty, zejména při klidném letním počasí a jízdě mimo dálnice. Na zimní podmínky a dálnice si však ještě počkáme.
Praktický elektromobil za rozumné peníze
Opel Frontera Electric je vůz, který si najde široké spektrum zákazníků. Nabízí velký vnitřní prostor, atraktivní cenu a solidní jízdní vlastnosti. Elektrická verze nadchne nízkou spotřebou (alespoň teď v létě) a praktičností.
Prolezli jsme Opel Frontera Electric, elektromobil se skvělým poměrem prostor/cena
Pokud hledáte dostupné auto pro rodinu, případně pracovní vůz, který nezklame ani na nezpevněných cestách, Frontera bude rozhodně stát za zvážení. Já osobně se těším na plnohodnotný test, abych zjistil, jak se osvědčí i v jiných podmínkách.
Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz
To by ceník musel začínat někde nad 400kkč.