Opel Frontera Electric
test

Opel Frontera Electric

První jízdní dojmy
8

Na český trh dorazil Opel Frontera Electric a my jsme jej exkluzivně projeli. Neoslní sice parametry, ale přináší hodně prostoru za dostupnou cenu. Jaký je?

Na český trh dorazil nový Opel Frontera, jehož představení jsme přinesli přibližně před rokem. Jako první redakce v České republice jsme měli možnost vyzkoušet jeho elektrickou verzi, tedy Opel Frontera Electric. Vzbuzuje velká očekávání, a to nejen vzhledem k prostornosti, která je ideální pro rodiny, ale také díky zajímavé ceně – a to jak ve spalovací, tak v elektrické variantě.

Technické parametry Opel Frontera Electric 44 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 385 × ? × 1 795 mm, 1 514 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon83 kW, 113 koní, točivý moment: 125 Nm
Baterie44 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,2 kWh / 100 km, dojezd: 305 km
Cena od629 990 Kč

Opel Frontera se do historie automobilismu zapsal již v roce 1991, kdy toto označení neslo robustní SUV, spíše offroad. Nová Frontera, ačkoliv stále působí bytelně, je spíše moderním SUV s vyšší světlou výškou. Zajímavostí je například povolené zatížení střechy až 240 kg, což naznačuje, že vůz bude vhodný i pro kempování se stanem na střeše nebo převoz těžších předmětů na střešním nosiči. Současná Frontera je k dispozici pouze jako předokolka, tedy ani ve spalovacích verzích nenabízí pohon všech kol. I přesto působí robustně a vypadá, že se lehčího terénu nezalekne. Elektrická verze startuje na zajímavé ceně 629 tisíc korun, což je na takto velké SUV opravdu atraktivní.

Prostor a praktičnost

Jedním z hlavních taháků Frontery je prostornost. I řidiči vyšší postavy, jako například já se svými 192 cm, se do vozu pohodlně usadí „za sebe“. Místa na kolena i nad hlavou je více než dostatek, což potvrzuje, že Frontera je ideální rodinné auto.

Exkluzivně jsme projeli nový Opel Frontera Electric – Elektromobil se skvělým poměrem cena/prostor

Zavazadlový prostor je dalším silným argumentem. Ve standardní konfiguraci nabízí objem 460 litrů, při sklopení sedaček až 1 600 litrů. Pro mild-hybridní verze je Frontera dokonce sedmimístná, avšak v této konfiguraci znatelně ubývá zavazadlový prostor. Elektrická verze je ovšem k dispozici pouze jako pětimístná, což však stále nabízí dostatek místa pro rodiny i pracovní využití.

Interiér

Interiér je navržen jednoduše, s důrazem na praktičnost. Materiálem jsou sice tvrdší plasty, ale vzhledem k cenové kategorii vozu to je pochopitelné. Opel si dal záležet na praktických detailech, jako jsou kapsičky na mobil nebo pásky pro uchycení tabletu na zadní straně předních sedadel.

Sedačky, i když nejsou certifikovány jako ergonomické, díky svému tvaru působí pohodlně. Opel uvádí, že mají ergonomické tvarování a při delších cestách by měly lépe rozložit hmotnost těla, což přispívá k celkovému komfortu.

První jízdní dojmy

Po prvních kilometrech za volantem musím říci, že vůz působí velmi jistě a komfortně. Podvozek zvládá běžné nerovnosti s přehledem a jízda je klidná. Nejedná se o sportovní vůz, ale na praktické využití a běžné cestování nabízí ideální kompromis mezi komfortem a jízdními vlastnostmi.

Rekuperace je nastavena dvoustupňově – jedna varianta pro vyšší brzdný účinek a druhá komfortnější, která se blíží plachtění. Je to zde ovšem obráceně, než jsme zvyklí. Základní režim D je vyšší rekuperace a pokud ji chcete snížit, musíte zapnout režim C. Osobně bych preferoval ovládání rekuperace pádly pod volantem, což Opel u většího model Grandland nabízí, ale v této cenové kategorii se na drobné kompromisy dá zvyknout.

Spotřeba a dojezd

Elektrická Frontera sdílí technický základ s Citroënem ë-C3, takže nabízí výkon 83 kW a kapacitu baterie 44 kWh. Spotřebu také zatím na palubním počítači neukazuje, ale počítal jsem ji podle ujetých kilometrů a spotřebovaných procent. Po ujetí téměř 46 kilometrů jsem zaznamenal méně než 15 kWh/100 km, což naznačuje, že dojezd by mohl být kolem 300 kilometrů při běžném denním ježdění. To jsou velmi příjemné hodnoty, zejména při klidném letním počasí a jízdě mimo dálnice. Na zimní podmínky a dálnice si však ještě počkáme.

Praktický elektromobil za rozumné peníze

Opel Frontera Electric je vůz, který si najde široké spektrum zákazníků. Nabízí velký vnitřní prostor, atraktivní cenu a solidní jízdní vlastnosti. Elektrická verze nadchne nízkou spotřebou (alespoň teď v létě) a praktičností.

Prolezli jsme Opel Frontera Electric, elektromobil se skvělým poměrem prostor/cena

Pokud hledáte dostupné auto pro rodinu, případně pracovní vůz, který nezklame ani na nezpevněných cestách, Frontera bude rozhodně stát za zvážení. Já osobně se těším na plnohodnotný test, abych zjistil, jak se osvědčí i v jiných podmínkách.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

opel-frontera
Klady
  • odolné provedení
  • vysoká nosnost střechy
  • příznivá cena
  • prostorný interiér
Zápory
  • podprůměrný výkon a dojezd
  • obyčejné materiály uvnitř
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Omlouvám se, že jsem takový rýpal, ale v tom vozu jsem byl. Ne dlouho, nebylo o co stát. :-D
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Interiér potěší každého milovníka nostalgie – připomíná Dacii z roku 2013. A ta výrazná „vůně nového vozu“ z lepidel? Hrozný zápach. Děti bych v tom nevozil ani omylem. To už je dneska snad firemní parfém všech aut koncernu Stellantis v dané cenové hladině od C3-e po další.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Naposledy upraveno: 29. 6. 13:40
Je velký rozdíl mezi levným a laciným. S ohledem na existenci Insteru a při malém příplatku Kona Czech Edition, či úsporne Pumy nebo dokonce ty trochu lepší Stellantis 115kW/54kWh moc nevidím důvod k pořízení těchto na svoji cenu bohužel trochu zbytečných EV.
To by ceník musel začínat někde nad 400kkč.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 28. 6. 19:41
A kdo by to byl řekl, že Frontera najednou žere míň než její sourozenec. Co na tom, že u C3-e to bylo spíš „překvapivě špatné“. Podle mě je to zcela shodná technika.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze