Skvělé postavení Huawei ve světě chytrých telefonů citelně ovlivnily americké sankce, rozhodně to však neznamená, že by čínský výrobce usnul na vavřínech. V současnosti vynakládá enormní úsilí v oblasti elektromobility, kde by se v budoucnu rád profiloval jako jednička na trhu, minimálně doma v Číně. A postupem času pravděpodobně i mimo ni.
Potvrzuje to mimo jiné i raketový růst – divize zaměřená na elektromobilitu odstartovala v roce 2019 s pouhými 70 zaměstnanci, nyní jich má ale už přes 4 tisíce. Ti jsou pochopitelně rozděleni do několika oddělení zaměřených například na autonomní řízení, chytrý kokpit, cloudové služby a další. Strategie Huawei, jehož EV divize hodlá být podle pandaily.com profitabilní do roku 2025, je navíc poměrně unikátní, neboť sám Huawei automobily nevyrábí.
Společnost namísto toho spolupracuje hned s několika tamními výrobci, jejichž vozy využívající právě technologie od Huawei poté nabízí ve svých showroomech. Jedná se tak o zajímavou ukázku toho, jak se stát úspěšným hráčem na poli elektromobility, i když fakticky Huawei nevyrobil ani jediný vůz.