Audi má v Číně problém, zákazníci nevědí, že vyrábí elektromobily

1
Audi má v Číně problém, zákazníci nevědí, že vyrábí elektromobily
Fotografie: Audi
  • Audi vyvíjí na čínském trhu značné úsilí a sklízí tam velké úspěchy s konvenčními modely
  • Jenže Číňané si jej nespojují s elektrickými auty a média je v tom podporují
  • Marketing to nevzdává a chystá řadu podpůrných opatření

Co se týče prémiovosti a prestiže, nemá si automobilka z Ingolstadtu v Číně nač stěžovat; tamější roční prodeje stěžejních modelů Q5, A6 a A4 se počítají v šestimístných číslech, i když jsou podstatně dražší než domácí konkurence. Potíž je v tom, že Číňané zřejmě ani nevědí, že Audi vyrábí elektromobily. I když se značka snaží na tamějším trhu prorazit se svou stále rostoucí elektrickou flotilou, přesto se s nimi do širokého povědomí stále nedostala a tamější cnevpost.com dodává, že zaostává v elektrifikaci za domácími automobilkami. Pravdou je, že v čínských prodejních statistikách se Audi zatím, na rozdíl od Tesly, prakticky neprosadilo.

Automobilka intenzivně pracuje na tom, aby to změnila. A to na všech úrovních. V červnu zahájila výstavbu linky na výrobu prémiových elektromobilů na platformě PPE ve městě Čchang-čchun v provincii Ťi-lin. Během veletrhu China International Import Expo (CIIE), který se konal začátkem tohoto měsíce v Šanghaji, prezident Audi China Jürgen Unser uvedl, že do konce roku 2022 uvede Audi v Číně na trh celkem šest plně elektrických modelů. A nakonec se snaží i samotní dealeři; jeden z nich ve městě Wu-si v provincii Ťiang-su dokonce vyvěsil obří zelený billboard oznamující, že má také v nabídce elektromobily. Uvidíme, zda to zabere; pro Audi je to velmi důležitý moment.

Související články
Diskuze ke článku
Michal Michal
Naposledy upraveno: 13:14
Tak ono je to logické. V běžných modelech má Audi velkou konkureční výhodu. Pohon všech kol, šestiválce, to skoro žádná domácí konkurence nemůže nabídnout, nemluvě o dalších aspektech jako je zpracování interiéru apod.
Jenže když se bavíme o elektromobilech, tak si Číňan může vybírat z desítek domácích značek. Navíc lídr trhu, Tesla, stanovil velmi nízká kvalitativní měřítka v kategorii elektromobilů, takže Audi nemůže využít ani ty kvalitní interiéry, typický zákazník chce uvnitř "Teslu".

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze