Co se týče prémiovosti a prestiže, nemá si automobilka z Ingolstadtu v Číně nač stěžovat; tamější roční prodeje stěžejních modelů Q5, A6 a A4 se počítají v šestimístných číslech, i když jsou podstatně dražší než domácí konkurence. Potíž je v tom, že Číňané zřejmě ani nevědí, že Audi vyrábí elektromobily. I když se značka snaží na tamějším trhu prorazit se svou stále rostoucí elektrickou flotilou, přesto se s nimi do širokého povědomí stále nedostala a tamější cnevpost.com dodává, že zaostává v elektrifikaci za domácími automobilkami. Pravdou je, že v čínských prodejních statistikách se Audi zatím, na rozdíl od Tesly, prakticky neprosadilo.
Automobilka intenzivně pracuje na tom, aby to změnila. A to na všech úrovních. V červnu zahájila výstavbu linky na výrobu prémiových elektromobilů na platformě PPE ve městě Čchang-čchun v provincii Ťi-lin. Během veletrhu China International Import Expo (CIIE), který se konal začátkem tohoto měsíce v Šanghaji, prezident Audi China Jürgen Unser uvedl, že do konce roku 2022 uvede Audi v Číně na trh celkem šest plně elektrických modelů. A nakonec se snaží i samotní dealeři; jeden z nich ve městě Wu-si v provincii Ťiang-su dokonce vyvěsil obří zelený billboard oznamující, že má také v nabídce elektromobily. Uvidíme, zda to zabere; pro Audi je to velmi důležitý moment.
Jenže když se bavíme o elektromobilech, tak si Číňan může vybírat z desítek domácích značek. Navíc lídr trhu, Tesla, stanovil velmi nízká kvalitativní měřítka v kategorii elektromobilů, takže Audi nemůže využít ani ty kvalitní interiéry, typický zákazník chce uvnitř "Teslu".