Nový VW ID.3 jsme si prohlédli naživo. Má hodnotnější interiér i hry

4
Nový VW ID.3 jsme si prohlédli naživo. Má hodnotnější interiér i hry
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Volkswagen ID.3 po faceliftu jsme si prohlédli přímo ve Wolfsburgu
  • Výrobce zapracoval na kvalitě interiéru, exteriér se změnil minimálně
  • Došlo k snížení startovací ceny

Volkswagen nedávno představil facelift svého přelomového elektrického modelu ID.3. Ten je na trhu již čtvrtým rokem, a tak si zasloužil omlazení, které je však pouze velmi mírné. Kompletní představení novinek jsme vám přinesli již dříve, nyní jsme dostali unikátní možnost prohlédnout si inovovaný ID.3 naživo přímo v německém Wolfsburgu, ve světoznámém Autostadtu. Níže si můžete pustit video, prohlédnout fotogalerii a přečíst naše první dojmy.

Volkswagen ID.3 po faceliftu láká interiérem, ale cena vás zaskočí

Auto jsme si mohli prohlédnout jak v modré, tak ve zbrusu nové olivové barvě, která naživo vypadá mnohem lépe a oproti fotografiím méně „vojensky“. Vnější vzhled se změnil jen minimálně, nejvýraznějším prvkem je odstranění plastového pruhu na kapotě, mírně se změnil styling nárazníků a také zadních světel. Jinak jsou to skutečně drobnosti. ID.3 tak zvenku působí stále mladistvě, svěže, neotřele a vesele.

Volkswagen zapracoval hlavně na interiéru, kde reagoval na kritiku zákazníků vůči příliš velkému používání obyčejných tvrdých plastů. Je pravda, že auto za milion korun si zasloužilo lepší zpracování, a to nyní přišlo. Vrchní část dveří je nově měkčená stejně jako u ID.4 a ID.5, novinkou je pak také měkčená spodní část přístrojové desky včetně elegantního prošívání. Paradoxní je, že vyšší ID.4 a ID.5 mají v těchto místech jen obyčejný tvrdý plast, ID.3 tak má lepší zpracování než vyšší SUV. Lze tak očekávat, že v rámci faceliftu dostanou i tyto modely tato vylepšení.

ID.3 bude s faceliftem startovat s ID softwarem 3.5. Ten se postupně formou bezdrátových bezplatných updatů dostane i na stávající vozy rodiny ID., nicméně my se můžeme v předstihu podívat, co nového přinese. Změn je málo a nejviditelnější, kterou jsem odhalil, je zbrusu nová sekce Her, kde se nachází deset jednoduchých titulů, jež zabaví děti i dospělé.

Jsou to detaily, ale interiér nyní vypadá díky lepším materiálům hodnotněji

Faceliftovaný Volkswagen ID.3 už je možné objednávat. K mání jsou momentálně dvě základní verze Pro a Pro S s bateriemi o kapacitě 58 a 77 kWh, obě s jednotným výkonem 150 kW a pohonem zadních kol. Dobrou zprávou je, že došlo ke zlevnění a po modernizaci české ceny začínají na citelně příznivějších 1 110 900 Kč. Ještě výraznější zlevnění se týká verze s 77kWh baterií, která dnes startuje na 1 270 900 Kč, zatímco před modernizací byla o plných 228 000 Kč dražší. Ceny jsou ale stále znatelně vyšší než ty německé. Verze s malou 45kWh baterií zatím ve faceliftované verzi dostupná není, měli bychom se jí dočkat později.

ID software 3.5 přináší mimo jiné hry

Technické parametry Volkswagen ID.3 facelift (2023) PRO (58 kWh)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 817 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 426 km
Cena od1 036 900 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 9. 5. 2023 21:32
To auto je velmi dobré, velmi dobře jezdí, velmi dobře se s ním jezdí, když je teplo tak je velmi efektivní. Rozhodně mu vyšívání, měkoulinké plasty a hry nechyběly. Co mu chybí je aktualizace softwaru OTA. Ani po roce od nainstalováni verze 912 nemám verzi 3.0 a navíc nově bylo OTA zastaveno vůbec. Je na něm závislá i zimní spotřeba a proto je verze 3 důležitá.
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 11. 5. 2023 08:20
VW už odstartoval kampaň pro stávající vozy pro obnovení na ID Software 3.2 v servisu(týká se vozů s verzí 2.1-2.4). Stačí zavolat dealerovi a objednat se. Také většína starších vozů (2020-21) podléhá kontrole trakční baterie a případně vyměně modulu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze