Nový monopost Formule E změřil síly s loňským. O kolik je nová generace lepší?

Nový monopost Formule E změřil síly s loňským. O kolik je nová generace lepší?
  • Závody Formule E pomalu vstupují do své páté sezóny
  • Nový monopost přináší celou řadu vylepšení a modernizací

V Doningtonu na okruhu, který se používá k testování monopostů Formule E, se rozhodli porovnat dosluhující monopost první generace s novým. Za volant první generace se posadil vítěz sezóny 2016/2017 Lucas di Grassi, za volant nové pak Antonio Felix da Costa, který právě vstoupil do týmu BMW. Oba monoposty změřily své síly ve sprintu a ve zrychlení z 0 na 100 km/h. Součástí bitvy bylo také zrychlení z 0 na 150 km/h a následné okamžité brždění do úplného zastavení. Měřil se čas a vzdálenost obou soupeřů. Jak to celé dopadlo ukazuje video.

Vozy pro 5. sezonu se svým vzhledem od ostatních formulových sérií liší absolutně vším. Autoři nového konceptu monopostu se totiž nechali inspirovat konkurencí z vytrvalostních závodů LMP1, nejprestižnější kategorií FIA World Endurance Championship. Zatímco na monopostu přibyl systém Halo, tak zadní křídlo, které je pro závodní auta typické, zcela zmizelo. Mimo inovativního designu dostanou piloti během závodů k dispozici větší porci energie, kdy dojde k navýšení stávajících 170 na 200 kW. Díky tomu vydrží baterie, nově dodávané společností McLaren Applied Technologies (dříve Wiliams Advanced Engineering), celou délku závodu. Nebude tedy nutné v polovině závodu vozy měnit.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze