Nový Mercedes třídy C nabídne plug-in hybridní pohon s elektrickým dojezdem 100 km

Nový Mercedes třídy C nabídne plug-in hybridní pohon s elektrickým dojezdem 100 km
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes třídy C nově nabídne hned dvě plug-in hybridní motorizace s benzínovým motorem a k tomu tradičně jednu naftovou
  • V čistě elektrickém dojezdu nebude mít konkurenta, jak je u plug-in hybridních Mercedesů zvykem
  • Nová třída C vyrostla do délky i šířky a plug-in hybridy mají výrazně lepší zavazadlový prostor ve srovnání s předchůdcem

Mercedes představil zcela novou generaci třídy C. Zatím zveřejnil kompletní technické údaje o benzínových a naftových motorizacích, ale brzy mají přijít i plug-in hybridní motorizace s benzínovými i dieselovými motory, jak je u Mercedesu zvykem, ale novinkou bude to, že benzínový plug-in hybrid bude minimálně ve dvou výkonových verzích s dvěma různými objemy spalovacího motoru.

Čtvrtá generace plug-in hybridů bude představena krátce po uvedení nové třídy C na trh. Budou využívat stejný elektromotor o výkonu 95 kW (129 koní), díky kterému bude moci auto jezdit v plně elektrickém režimu v mnoha různých situacích a při běžných denních jízdách nebude potřeba používat spalovací motor. I nové plug-in hybridy třídy C totiž budou mít velmi dlouhý elektrický dojezd, jak jsme u Mercedesu zvyklí. Ten by měl být okolo 100 kilometrů dle WLTP vzhledem k baterii o kapacitě 25,4 kWh.

Nabíjení by Mercedesu C mohly závidět i elektromobily

Tato nadprůměrně velká baterie v rámci plug-in hybridů bude doplněna třífázovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW a rychlonabíjením o maximálním výkonu 55 kW. To jsou také hodnoty, které by plug-in hybridnímu Mercedesu třídy C mohly závidět i mnohé elektromobily, které mají někdy palubní nabíječku o výkonu pouhých 6,6 kW a rychlonabíjení některých nedosahuje ani 50 kW. Díky tomu se na rychlonabíječce plug-in hybridní Mercedes třídy C plně nabije za 30 minut.

Mercedes-Benz C (2021)
Schéma plug-in hybridního pohonu

Hybridní systém se kromě již zmíněného elektromotoru o výkonu 95 kW a krouticím momentu 440 Nm skládá ze čtyřválcového spalovacího motoru a devítistupňové automatické převodovky. Spalovací motory budou čtyřválcové a zpočátku by mělo jít o dva benzínové, což je u Mercedesu novinka, s objemy 1,5 l a 2 l. Slabší z nich by měl začínat na výkonu 147 kW a krouticím momentu 320 Nm. Později by měl přijít i plug-in hybrid s dieselem pod kapotou, také čtyřválcem.

Inteligentní hybridní režim Mercedesu C

V čistě elektrickém režimu budou plug-in hybridní Mercedesy třídy C schopné jet až do rychlosti 140 km/h. Na delších trasách, než je elektrický dojezd, pak inteligentní řízení pohonu, vycházející z plánované trasy, bude využívat elektrický režim tam, kde je to nejefektivnější. Bere v úvahu takové faktory, jako jsou navigační data, topografie, rychlostní limity a dopravní podmínky na celé plánované trase. Řidič, který chce ovlivnit sílu rekuperace energie, tak může učinit ve třech stupních kolébkovým ovladačem pod volantem. Kromě zmíněného čistě elektrického režimu a inteligentního hybridního režimu je možné zvolit i „Battery hold,“ který baterii pohonu primárně nabíjí pro pozdější čistě elektrickou jízdu například v bezemisní zóně.

Interiér nového Mercedesu třídy C

Z hlediska plug-in hybridních pohonů tedy nová třída C od Mercedesu vypadá velmi zajímavě. Rozhodně bude z čeho vybírat a přinese bezkonkurenční elektrický dojezd ve své třídě, stejně jako ostatní nové plug-in hybridní Mercedesy. Velkým vylepšením oproti předchozí generaci je umístění baterie, které již nedělá schod v zavazadlovém prostoru. Délka zavazadlového prostoru se tak zvětšila u verze kombi o 63 mm na 1 043 mm. Vysoké přepravky nebo kufry lze bez problémů naložit pod výsuvný kryt zavazadlového prostoru, protože výška zavazadlového prostoru se zvýšila o 150 mm na 732 mm. Ve srovnání s předchozím modelem se objem zavazadlového prostoru zvýšil o 45 litrů na 360 litrů, zatímco se sklopenými zadními sedadly může verze kombi pojmout dokonce 1 375 litrů (o 40 l více). Vzduchové odpružení a regulace výšky vzadu podle zatížení jsou u standardem u sedanu i kombi.

Nový Mercedes třídy C je větší než předchůdce

Pokud jde o vnější rozměry, Mercedes třídy C oproti předchůdci opět vyrostl do všech směrů, kromě výšky. Délka je 4 751 mm, šířka bez zrcátek činí 1 820 mm, což je společné pro sedan i kombi. Výška sedanu je pak 1 438 mm, kombík je vysoký 1 455 mm. Zatímco je vůz oproti minulé generaci delší o 6,5 (sedan), resp. 5 cm (kombi), širší je o centimetr u obou verzí, výška je nižší o 9, resp. 7 mm. Celkově je tedy silueta obou verzí sportovnější.

tisková konference, tisková zpráva,
Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze