Mercedes-Benz C 220 d All-Terrain
test

Mercedes-Benz C 220 d All-Terrain

Do kina i na chatu
1

Středně velký kombík od Mercedesu přichází vůbec poprvé v historii v provedení All-Terrain. Tato zkratka v sobě zahrnuje ochranné plasty karoserie a standardně dodávaný pohon všech kol. Jak se nám jezdilo s jeho naftovou verzí, které nechyběla mild-hybridní technika?

Jestli patříte mezi příznivce zvýšených oplastovaných vozů kategorie kombi, pak jste na správné adrese. Mercedes se vydal vstříc dobrodružství a veřejnosti loni v srpnu ukázal model C All-Terrain. Nyní přišel na řadu jeho podrobný test, kdy jsme si vypůjčili naftové provedení 220d. Pravdou je, že jsme vlastně neměli moc na výběr a sám výrobce připravil pro verzi All-Terrain pouze dva motory. Jedním je benzinový čtyřválec s označením C 200, druhým pak námi testovaná verze. Nic jiného k dostání není, a tak je výběr značně omezený. To by mohlo někoho odradit. Terénní „Céčko“ pozná každý naprosto bezpečně podle ochranných plastů karoserie, stříbrného plastu ve spodní části předního nárazníku a vyšší světlé výšky (+ 40 mm). Standardně se testovaná verze dodává na 17" litých kolech, ale jak už to bývá, novinářská specifikace dostala o palec větší a pohlednější disky.

Technické parametry Mercedes-Benz C (2021) 220 d

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 751 × 1 820 × 1 437 mm, 1 730 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: zadní
Výkon162 (150 + 95) kW, 220 (204 + 129) koní, točivý moment: 440 Nm
Baterie25,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 55 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,6 l / 100 km
Cena od1 217 260 Kč

Dobré je zmínit, že provedení All-Terrain vychází z výbavového stupně Avantgarde. V něm najdeme standardně hlavní světlomety LED High Performance. Ty ale byly v našem případě vylepšeny o jejich lepší verzi Digital Light. Nabízejí skvělý dosvit v noci a výborně si poradí se stínováním protijedoucích vozidel v dálkovém režimu. Navíc nabízí tzv. terénní režim a právě v něm začnou světla svítit více do strany, aby měl řidič dostatečný přehled o překážkách před vozem. Jízda s terénním „Céčkem“ je tak bezproblémová ve dne i v noci. Nová generace se hodně inspirovala královskou třídou S, což je znát hlavně v kabině. Zde se posádka cítí nadmíru komfortně a nebýt vrzajících plastů ve dveřích, nedalo by se nic vytknout. Už jednou jsem nové „Céčko“ popisoval, tehdy ale šlo o verzi C 220d v provedení sedan.

Rovnou se tak můžu přesunout k popisu pohonné jednotky a jízdních vlastností. Ty by se daly shrnout známkou jedna a Mercedes-Benz C 220 d All-Terrain mi vyrazil dech svým nízkým apetitem. Na plnou nádrž vůz hlásil dojezd 1 150 km, takže jsem dopředu měl zaručeno, že po celý týden nebudu muset tankovat. S vozem jsem totiž ujel 920 km, kdy naftový čtyřválec s výkonem 200 koní odebíral v průměru 5,8 litru na 100 km. Rozhodně jsem přitom nebyl brzdou provozu a často jsem využíval dálnice. Spalovacímu motoru navíc pomáhá integrovaný 48V startér-generátor druhé generace. Ten umí krátkodobě zvýšit výkon naftového čtyřválce o dalších 15 kW. Ve výsledku jsem nezaznamenal situaci, kdy bych si říkal, že toho výkonu by mohlo být více. Vůz nabídne solidní odpich z místa a nejvyšší rychlost 226 km/h.

Potěší i přijatelná pohotovostní hmotnost, která dosahuje 1 875 kg. Mercedes si pohrál s odhlučněním motoru a posádka mnohdy ani netuší, jestli je zrovna auto nastartované. Hlavně na semaforech jsem někdy měl potíže poznat, zda se již deaktivoval systém Start & Stop. Tak tichý naftový motor člověk jen tak nepotká. A jelikož máme drsnější variantu klasického kombi od Mercedesu, v rámci podvozku bylo potřeba udělat pár změn. Vpředu se tak objevuje čtyřprvková náprava, která má uložení s většími čepy. Naopak zadní náprava s prostorově uspořádanými rameny je v pomocném rámu. Překvapilo mě, že ačkoliv nebyl ve výbavě adaptivní podvozek, vůz si hravě poradil i s většími nerovnostmi a do kabiny se nedostávaly žádné rušivé kopance.

Pohon všech kol 4Matic je u verze All-Terrain očekávaným standardem a dokáže posílat až 45 % hnací síly na přední nápravu a až 55 % na tu zadní. Kdo tak omezí systém ESP, může se dočkat lehce přetáčivého chování, které může být i zábavné. Mercedes ale myslel hlavně na bezpečnost a solidní záběr všech kol, takže s plně aktivovanou elektronickou stabilizací je prakticky nemožné vůz jakkoliv rozhodit. Díky vyšší světlé výšce není problém ani projetí hlubších bahnitých kolejí, ale řidič vozu musí mít vždy na paměti, že nejde o třídu G. Podvozek je stále chráněn výhradně tvrzenými plasty, které jen stěží odolají nárazu do ostrého kamene. Oplastovaný Mercedes třídy C je proto určený hlavně na horší typy komunikací, kde je hrubší povrch.

Docela nečekanou výtku bych měl ke stíračům čelního okna. V jednu chvíli jsem totiž vjel do velmi prudkého deště, kdy se pomalu zastavil provoz na jedné z hlavních dálnic kousek za Prahou. Co na tom, že zvýšená světlá výška pomohla k projetí mnohdy nepříjemných hlubokých vodních lagun, když přední stěrače stíraly na můj vkus až moc pomalu. Nejdříve jsem si myslel, že se mi to zdá, ale den poté jsem zkusil přesednout do konkurenčního BMW řady 3 a tam mi vše přišlo v pořádku. V prudkém lijáku tak bude mít řidič tohoto Mercedesu horší výhled vpřed. Tohle je ale snad jediná věc, kterou mohu vytknout.

Mercedesu se totiž povedlo vyrobit skvělé kombi, které posádce nabídne vyšší dávku jistoty a stability v případě, že pod vozem není zrovna příkladně hladká silnice. Hlavně pak dojezd na plnou nádrž s objemem 66 litrů je vynikající a v dnešní době se něco takového skoro nevidí. Přidejte si k tomu hromadu prostoru uvnitř, skvělé hlavní světlomety, vynikající podvozek a najednou před vámi stojí prémiové kombi, které si obhájí i svou cenu 1,6 milionu Kč.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

mercedes-benz-c-2021
Klady
  • vnitřní prostor
  • světlomety Digital Light
  • pohodlný podvozek
  • vysoký dojezd na jednu nádrž
Zápory
  • vrzající výplně dveří
  • pomalejší chod stěračů