Mercedes-Benz C 220d (2021)
test

Mercedes-Benz C 220d (2021)

Dokonalost ze Stuttgartu
1

Pátá generace Mercedesu třídy C přichází opět s bohatou nabídkou motorizací, přičemž v rámci úsporně laděných verzí v nabídce figuruje testovaný naftový mild-hybrid. V rámci využité techniky se vůz ve velké míře inspiroval královskou třídou S a jelikož je třída C na trhu již od roku 1993, byli jsme zvědavi, jak moc se aktuální vydání prémiového sedanu povedlo.

Nová třída C se dá považovat za krále svého segmentu – bez nadsázky. Ačkoliv jsem loni otestoval konkurenční BMW 320e, ve srovnání s ním jsem Mercedes vracel s mnohem těžším srdcem a s pocity, které ve mě vyvolají jen ty nejlépe vydařené automobily. Nová generace narostla oproti té předchozí o 65 mm do délky, o 10 mm do šířky a současně se o 9 mm snížila výška. Přidejte k tomu rozvor s 2 865 mm a rázem před vámi stojí skutečně zmenšený Mercedes-Benz třídy S. Už jen tvar zadních světlometů naznačuje jasnou podobu s králem značky. Přitom je to právě design, který mě na testovaném voze okouzlil asi ze všeho nejméně.

Technické parametry Mercedes-Benz C (2021) 220 d

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 751 × 1 820 × 1 437 mm, 1 730 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: zadní
Výkon162 (150 + 95) kW, 220 (204 + 129) koní, točivý moment: 440 Nm
Baterie25,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 55 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,6 l / 100 km
Cena od1 217 260 Kč

Po usednutí do neskutečně luxusně vypadající kabiny si pak přijdou na své i ti nejnáročnější. Není divu, jelikož testované provedení stálo i se všemi příplatky 1,5 milionu Kč. I tak se v kabině najde pár tvrdých plastů a třeba ovládací lišta obřího displeje palubního systému MBUX 2 postrádala pevnější uchycení. To jsou ale snad jediné výtky k testovanému vozu. Mercedesu nejspíše došlo, že konkurence nespí a prémiový výrobce ze Stuttgartu začal opět hrát hru „chci být ve všem první“. Když pomineme kvalitně zpracovaný interiér a dostatek místa pro čtveřici průměrně vzrostlých dospělých osob, nová třída C se může pochlubit dle mého názoru nejlepším hlasovým asistentem napříč celým segmentem.

Systém je nadmíru intuitivní a řidič je ušetřen zbytečných přešlapů, které jsou takřka standardem pro většinu konkurence. Značná digitalizace se však nevyhnula ani tomuto vozu a z toho důvodu ze středového tunelu zmizel touchpad i otočné kolečko. Na palubní desce nenajdete ani tlačítka pro nastavování klimatizace, což ale vlastně nevadí, na dotykovém displeji je totiž speciální klimatizační lišta, která je aktivní i po tom, co za jízdy displej (například v noci) úplně vypnete. Pochválit musím i zpracování jednotlivých podsekcí systému a intuitivní ovládání. Zapomenout nesmím na nezvykle bohatou základní výbavu, která se v rámci prémiových sedanů nižší střední třídy vídá jen zřídka.

Mercedes na nové třídě C nešetřil, v základu tak každý dostane couvací kameru, centrální 11,9" displej, středový airbag mezi předními sedadly, bezdrátové dobíjení telefonů a také snímač otisků prstů. Ten slouží pro bleskurychlé nastavení vozu ihned po usednutí, takže odpadává zbytečné hledání různých profilů v systému. Současně lze skrze otisk prstu zpřístupnit funkce, které jsou jinak pro ostatní uživatele zakázány. Nabízí se i několik příplatků, z nichž musím vypíchnout skoro až vánoční ambientní osvětlení kabiny. Paleta barev a různé funkce podsvícení dokáží v kabině nové třídy C vykouzlit čarovnou atmosféru a kdo by se snad nespokojil se dvěma typy odstínů najednou, lze zapnout funkci vícebarevného osvětlení, které každých 30 sekund automaticky změní odstín a „prohodí“ je do různých částí kabiny.

Pod kapotou vozu se nacházel modifikovaný naftový čtyřválec OM 654 M. Ten dostal novou klikovou hřídel, dočkal se vyššího objemu 1992 cm³ a vzrostl i maximální tlak vstřikovačů z 2 500 na 2 700 barů. Výrobce uvádí, že verze C 220 d nabízí výkon 147 kW a točivý moment 440 Nm. Poháněna je zadní náprava a standardem se stává automatická převodovka s 9 stupni. Jelikož se však jedná o mild-hybrid, v útrobách vozu byl dále integrovaný startér-generátor pracující ve 48V síti, který přidává dalších 15 kW. A jak se s touto motorizací vlastně jezdí? Popravdě, předčila moje vysoká očekávání. Vynikající odhlučnění naftového motoru, sametový chod nově naladěné převodovky a dynamika, která zastíní ostatní naftové 200koňové soupeře.

Nejlepší z prémiové trojice?

S naftovým „Céčkem“ v mild-hybridu si lze užít jak nadmíru úspornou jízdu, tak i zábavné svezení na okreskách, čemuž pomáhalo i příplatkové natáčení zadní nápravy v úhlu 2,5 stupně. Dominantní zátah lze pociťovat ještě v rychlostech okolo 140 km/h a i když se nebudete úplně hlídat, průměrná spotřeba se nedostane přes 6,5 litru. Naopak snaživější řidiči budou schopni na jednu nádrž ujet i 1 100 km, což je v rámci takto výkonného vozu dechberoucí. Velký kus práce na vynikajících jízdních vlastnostech odvádí i naladění podvozku, který byl adaptivní a nabízel tři režimy (Comfort, Sport, Sport +). Co si tedy o novém Mercedesu třídy C vlastně myslet?

Navzdory precizně jezdící konkurenci z řad prémie se Mercedesu povedlo vytvořit vůz, který má jen minimální nedostatky a ve všech ohledech dokazuje promyšlenost. V rámci nabídky je pak testovaná verze k dispozici jak s pohonem všech kol, tak i jako kombi. Kdo ale hledá úsporný, kvalitně zpracovaný a zábavný prémiový sedan, s volbou nové třídy C prakticky nelze udělat chybu.

Foto: Roman Havlín

mercedes-benz-c-2021
Klady
  • luxusně zpracovaná kabina
  • velký přínos natáčecí zadní nápravy
  • nízká spotřeba paliva navzdory vyššímu výkonu
  • bohatá základní výbava
Zápory
  • chatrné upevnění ovládací lišty palubní obrazovky
  • pro vyšší postavy méně místa vzadu
Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Opravdu úsporný mild hybrid se spotřebou 0,6 l/100 km :-)
A jste si jistí, že to má baterku 25,4 kWh a rychlonabíjení?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze