Mercedes třídy C přijíždí do Česka i jako plug-in hybrid

Mercedes třídy C přijíždí do Česka i jako plug-in hybrid
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Plug-in hybrid je k dispozici v kombinaci s karoseriemi sedan i kombi
  • Dojezd na elektřinu je více než 100 kilometrů podle WLTP
  • Zatím jde o motorizaci C 300 e, ale časem se dočkáme více variant

Krátce po uvedení nové generace Třídy C na trh lze nyní objednávat také první verze s plug-in hybridním pohonem. Konkrétně jde o verzi C 300 e, kterou jsme měli možnost před několika měsíci krátce vyzkoušet ve Švýcarsku a ověřit si, že dojezd 100 kilometrů na elektrický pohon je reálný. Kromě sedanu, který jsme si ve Švýcarsku vyzkoušeli, bude tento prémiový plug-in hybrid střední třídy k dispozici i s karoserií kombi.

Kombinovaná spotřeba benzínu je u sedanu dle metodiky WLTP 0,6 až 0,8 l/100 km a kombinované emise CO2 dle stejné metodiky se pohybují mezi hodnotami 13 až 17 g/km. Kombinovaná spotřeba elektrické energie pak dle stejné metodiky vychází na 20,8–23,3 kWh/100 km. U Mercedesu C 300 e kombi je kombinovaná spotřeba paliva také mezi hodnotami 0,6 až 0,8 l/100 km, ale kombinované emise CO2 jsou přece jen o něco vyšší, když činí 14–19 g/km. Mírně vyšší je u kombi i kombinovaná spotřeba elektrické energie, která se dle metodiky WLTP pohybuje v rozmezí 21,6–24,1 kWh/100 km.

Mercedes-Benz C (2021)

Sedany jsou již uváděny na trh, kombi se objeví u prodejců v prosinci. Oba modely jsou standardně vybaveny vzduchovým odpružením zadní nápravy s udržováním stálé světlé výšky. Ceny začínají od 1 487 124 Kč v případě sedanu, resp. 1 527 054 Kč u kombi. Verze Plug-in Hybrid se vznětovým motorem budou následovat. Jelikož při představení nové třídy C se mluvilo o dvou výkonových verzích benzínového plug-in hybridu, je pravděpodobné, že se časem dočkáme i výkonnější, nebo naopak levnější varianty. Ale ta zatím není oficiálně potvrzena.

Mercedes C 300 e ujede přes 100 kilometrů na elektřinu

Vzhledem k dojezdu na elektrický pohon, prodlouženému na více než 100 kilometrů, a výkonu elektromotoru 95 kW (129 k) lze většinu tras v každodenním provozu překonávat výhradně elektricky bez použití spalovacího motoru. Tím je dvoulitrová varianta velmi moderního zážehového čtyřválce M 254. Díky rekuperaci dochází k zpětnému získávání kinetické energie při zpomalování nebo jízdě z kopce. Maximální rekuperační výkon přesahuje 100 kW.

Mercedes-Benz C (2021)

Inteligentní provozní strategie na základě průběhu trasy počítá s režimem elektrického pohonu pro úseky, na nichž je nejsmysluplnější. Zohledňuje mimo jiné data navigačního systému, topografii trasy, omezení rychlosti jízdy a stav dopravy pro celou plánovanou cestu. I to jsme si již během prvního svezení po Švýcarsku a Německu ověřili. Výkon rekuperace lze ovlivňovat ve všech jízdních režimech kromě módu Sport, a to ve třech stupních, přímo páčkami za volantem. V provozním režimu D lze řídit vůz jedním pedálem. Po uvolnění pedálu plynu zajišťuje elektromotor tak intenzivní zpomalení vozidla, že nejsou nohou ovládané hydraulické provozní brzdy často vůbec zapotřebí. Provozní strategie komunikuje se senzory asistenčních systémů, efektivně tak podporuje řidiče v mnoha jízdních situacích.

Mercedes-Benz C (2021)

V porovnání s předchozí generací má umístění sady akumulátorů v nových modelech Třídy C významné výhody v každodenním provozu. Díky novému uspořádání už není v podlaze zavazadlového prostoru žádný schod a novinkou je i možnost přepravy dlouhých předmětů. Tento pokrok je mimořádně patrný u karosářské verze kombi. Délka zavazadlového prostoru se zvětšila o 63 mm na 1 043 mm. Vysoké přepravky s nápoji lze bez problémů uložit pod schránku samonavíjecího krytu a dělicí sítě zavazadlového prostoru. Oproti předchůdci vzrostl objem zavazadlového prostoru o 45 litrů na 360 litrů, se sklopenými opěradly zadních sedadel pojme kombi dokonce 1 375 litrů (plus 40 litrů).

Plug-in hybrid, který nastavil vysokou laťku

Zkrátka jde o povedený plug-in hybrid, který ve své třídě nastavil laťku hodně vysoko, zejména dojezdem v elektrickém režimu a rychlonabíjením o výkonu až 55 kW, díky kterému lze po vybití baterie i během kratší zastávky rychle doplnit energii do baterie a pokračovat opět zase jen na elektřinu. Během prvního svezení jsme si právě tyto dvě vlastnosti ověřili, ale těšíme se, až budeme moci auto otestovat důkladněji a v českých podmínkách.

Technické parametry Mercedes-Benz C (2021) 300 e

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 751 × 1 820 × 1 437 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin)
Výkon230 (150 + 95) kW, 313 (204 + 129) koní, točivý moment: 550 Nm
Baterie25,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 55 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,6 l / 100 km
Cena od1 487 124 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze