Nejsportovnější třída C od Mercedesu přichází. Má 680 koní a velkou nadváhu

Nejsportovnější třída C od Mercedesu přichází. Má 680 koní a velkou nadváhu
Fotografie: Mercedes-Benz
  • V útrobách vozu se nachází baterie s kapacitou 6,1 kWh
  • Novinka překvapila vysokou hmotností
  • Jedná se o nejrychlejší verzi současné třídy C

Ačkoliv je nová generace Mercedesu třídy C na trhu již od minulého roku, teprve nyní přišla řada na její nejrychlejší variantu. Ta nese označení C63 S E Performance a nabídne plug-in hybridní techniku. Snad všechny příznivce značky ale zarazila hmotnost, která přesahuje 2,1 tuny. Vysoká hmotnost nemusí mít příznivý vliv na jízdní vlastnosti a možná právě kvůli tomu se novinka pyšní výkonem 680 koní. O pohon se stará 2,0litrový benzinový čtyřválec s plug-in hybridní asistencí, nechybí 400V elektromotor a pohon všech kol.

O přenos 680 koní na silnici se stará devítistupňová automatická převodovka s mokrými spojkami a pádly pod volantem. Elektromotor u zadní nápravy je vybaven dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Nabídne kontinuální výkon 70 kW a točivý moment 320 Nm. Po dobu deseti sekund ale lze využít funkci overboost a výkon zvýšit na 150 kW. To je další nevýhoda. Všech 680 koní totiž nebude k dispozici pořád, ale jen v případě, že baterie vozu bude z části nabitá a systém svolí k tomu, že vše je připraveno pro krátkodobé dovádění. Mercedes uvádí, že baterie vozu váží 89 kg a je vybavena speciálním chlazením, které využívá cca 14 litrů chladící kapaliny.

Čistě elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 13 km, a to při rychlostech až do 125 km/h. Nabíjení ale bude možné pouze výkonem 3,7 kW. Po dynamické stránce nabídne verze AMG 63 S E Performance zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost 250 km/h, kterou lze za příplatek zvýšit o dalších 30 km/h. Podvozek nejrychlejšího „Céčka“ v historii je standardně vybaven adaptivními tlumiči a ocelovými pružinami, nechybí šestipístkové karbonové brzdy a natáčení zadní nápravy. Řidič má k dispozici režimy Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Battery Hold. Zájemci o praktičtější verzi kombi si taktéž přijdou na své. Tato verze váží o 34 kg více a nejvíce se rozjede na 270 km/h v případě, že bude zakoupen příplatkový dynamický paket.

Kombinovaná spotřeba by se u sedanu i kombi měla pohybovat kolem 6,9 litrů na 100 km, spotřeba elektrické energie pak činí dle současných měření 11,7 kWh na 100 km. Překvapí emise, které dosahují 156 gramů na ujetý kilometr. Tím je vyloučena možnost, že plug-in hybridní AMG C63 S E Performance získá značky s písmeny EL.

Technické parametry Mercedes-Benz AMG C63 S E Performance základní

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 802 × 1 845 × 1 426 mm, 2 111 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon500 kW, 680 koní, točivý moment: 1 020 Nm
Baterie6,1 kWh
Nabíjenípalubní: 3,7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze