Renault 5 E-Tech je již nějakou dobu v prodeji a základní tři výbavy nyní doplňuje exkluzivní edice Rolland Garros. Ta má u francouzských výrobců letitou historii a jednu dobu ji nabízel i konkurenční Peugeot u modelů 106 či 306. V případě Renaultu je oživení této výbavy spojeno s elektrikou „Pětkou“, jež dostala hromadu speciální výbavy. Novinka kombinuje eleganci a sportovní charakter a vzdává hold světu tenisu a turnaji Roland Garros. K dispozici jsou čtyři barvy karoserie: bílánacré / černá střecha, modrá nocturne / černá střecha, černá Étoilé a gris schiste satin / černá střecha (posledně jmenovaný lak bude dostupný později). Tyto barvy dokonale ladí se saténově chromovanou linií střechy a 18palcovými černými koly z lehkých slitin v designu Electro s diamantovým efektem.

Exteriér vozu vylepšují další specifické prvky. Na spodní části předních dveří je logo Roland-Garros zvýrazněno uprostřed motivu Roland-Garros „Croix de Saint André“, který evokuje architekturu stadionu. Střecha vozu je v černé barvě s grafickým efektem a tím jsou venkovní změny u konce. Pro další změny je potřeba usednout do kabiny vozu, kde se nachází speciální světle šedé čalounění, které je kombinací látky/syntetické kůže a materiálu používaného pro výrobu sportovního oblečení, s hustým, ale jemným, grafickým tkaním. Tato plně recyklovaná textilie je kombinována s plochami upravenými ažurovou síťovinou (zejména ve tvaru písmene „H“ na opěradle). Aby změn nebylo málo, na opěradlech předních sedadel je vyobrazeno logo tenisového turnaje Roland-Garros.
Výplně dveří a spodní část palubní desky jsou vyhotoveny z tkaniny, která je použita pro čalounění sedadel, spolu s modrou u textilií a malou modro-bílo-červenou vlajkou. Na palubní desce je přítomen vertikální pruh z eloxovaného kovu, který obsahuje podsvícený nápis „Roland Garros Paris“. Koncovka ovladače pro volbu směru je inspirována úchopem tenisových raket a disponuje logem Roland Garros na konci. Středová konzola obsahuje indukční nabíjecí podložku v barvě antuky. Koberečky jsou rovněž v barvě odkazující na barvu antuky a dodávají tak interiéru tenisovou atmosféru. Prahy dveří pak nesou název „Roland Garros Paris“. Základní cena vozu činí 899 tisíc Kč, přičemž připlatit lze za lepší audiosystém či jiný odstín karoserie. Novinka je již v prodeji a první vyrobené kusy dorazí k zákazníkům v průběhu letošního léta. Standardem je baterie s kapacitou 52 kWh a řidič dostane možnost využívat výkon 150 koní.
Technické parametry Renault 5 150 k
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 922 × 1 774 × 1 498 mm, 1 449 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 245 Nm |
Baterie | 55 kWh (52 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 410 km |
Cena od | 725 000 Kč |