Aktuální měřící cykly nejsou ani trošku reálné a problém je hlavně v Evropě. Jak by se jinak mohlo stát, že stejná Tesla Model S podle tabulek ujede v USA o 100 kilometrů méně než u nás? Nebudeme si hrát ani na to, že hybrid dlouhodobě jezdí za 2 litry a o 400 koňových sporťácích, co mají jezdit za 7 litrů, ani nemluvě. Nové testovací cykly však mají s touto komedií zamávat. Vypadá to, že motory s menším a menším objemem, které jsou „oturbené“ až za ušima, budou mít utrum.
Problémy byly hlavně s malými motůrky s objemem 0,9 litru, které má například Renault pod označením TCe. Litrový tříválec EcoBoost od Fordu se 125 koni dokonce třikrát za sebou vyhrál cenu Motor roku. Motory ale v reálných podmínkách mají problémy. Protože je z malých objemů vytěženo maximum, velmi se zahřívají a musí vstřikovat větší množství paliva. To má samozřejmě za následek vyšší produkci nespálených uhlovodíků a dalších škodlivin. Stejné je to s turbodiesely, které při velké zátěži produkují až 15krát více jedovatých oxidů dusíku, než je přípustné.
Vypadá to, že Volkswagen si již bude na nové regule dávat pozor. Chystá se ukončit výrobu 1,4 TDI a nahradit jej větší 1,6kou. Renault plánuje průměrně zvětšit objem motorů o 10 procent a další generace motorů General Motors bude mít v roce 2019 nejmenší agregát o 25 až 30 procent větší než aktuální 1,2litrový diesel.
Alain Raposo, ředitel pro pohon aliance Renault-Nissan, v Paříži sám přiznal: „Aktuálně používané technologie nám již nezajistí bezproblémové splnění emisních standardů. Dostáváme se k samému limitu downsizingu.“ Výzkumy říkají, že striktnější testovací cykly z trhu vyženou zážehové motory s objemem pod 1,2 litru a dieselové motory pod 1,5 litru. Až praxe ukáže, jak si s novými testy poradí hybridní pohonné ústrojí.
Zdroj: carscoops.com