Nová závodní série Extreme E odhaluje kalendář pro první sezónu

Nová závodní série Extreme E odhaluje kalendář pro první sezónu
  • Série od šéfa Formule E s názvem Extreme E nyní představila konkretní místa a data závodů
  • Pojede se v pěti zemích, pěti různých klimatech a na čtyřech kontinentech
  • Závodí se ve speciálně vytvořených elektrických SUV a k převozu použijí upravenou nákladní loď

Alejandro Agag, jméno, které vám s největší pravděpodobností nic neřekne. Ale když zmíním Formuli E, nejspíše už víte. Sport, který se za pár sezón stal velmi sledovaným. Agag, který velmi úspěšně vede elektrickou verzi závodů Formule, nyní přišel s další odnoží motorsportu s názvem Extreme-E. Off-road závody elektrických SUV v nejextremnějších podmínkách. Přidává i velký důraz na výzkum a informování ohledně globálního oteplování. První sezóna přijde v roce 2021 a známe polohu + kalendář jednotlivých závodů.

Každý závod bude unikátní umístěním. Pojede se v pěti zemích, pěti různých klimatech a na čtyřech kontinentech. Na převoz aut využijí jednu nákladní loď. Všechny závody se uskuteční na místech, která do nějaké míry zasáhla lidská činnost/změna globálních podmínek, jako je například eroze půdy, znečištění plasty atp. Jako překážky organizátoři využijí již vytvořené skoky a přírodní vlivy, takže nebudou muset upravovat terén a zároveň nebudou poškozovat prostředí. Závodí se v týmech, stejně jako v ostatních motorsportech, a každý pro tuto sérii vytvoří/upraví stávající elektrické vozy.

Například, jak napsal racer.com, tým francouzské značky Spark již pracuje na novém SUV Odyssey 21. Nabídne 550 koní, baterie s váhou přibližně 1 650 kilogramů a z nuly na sto se dostane za cca 4,5 sekundy. Důraz se musí klást i offroadové schopnosti, proto zvládne náklon až 52 stupňů. Ve výbavě má i speciální ocelový rám obohacený o chemický prvek niobium, který přidá pevnost, a pojede na pneumatikách Continental. Baterie a motor jsou vyvíjeny ve spolupráci s britskou strojírenskou společností Williams Advanced Engineering.

HWA Extreme E

Teď už ke konkrétním termínům a lokacím. První závod se pojede 21. ledna 2021 na břehu jezera Retba v africkém Senegalu, známém také jako Lac Rose, protože díky speciální řase a vysokému obsahu soli je celé zbarveno do růžova. Poté přijde pouštní část: ta se bude konat 4. března v Sharaanu, Saudské Arábii. Pátého května následuje závod v horském prostředí: bude opravdu extrémní, protože se pojede ve výšce přibližně 2 700 m.n.m., v údolí zvaném Kali Gandaki Valley v Nepálu. Předposledním závodem bude ledovcové klání kolem města Kangerlussuaq v Grónsku, 27. srpna 2021. Celou soutěž pak 29. října ukončí velký závod v amazonském pralese. Přesněji ve městě Santarem v Brazílii.

U klasických závodních sérií se auta do lokací převážejí letadlem, Extreme E k tomu však využije a přetvoří sedm tisíc tun vážící britskou nákladní loď, původně jediný dopravní prostředek propojující ostrov Svaté Heleny se zbytkem světa, která zároveň i nese jméno tohoto ostrova. Uprostřed celé lodi bude velká garáž, kde budou moct pracovat všichni členové závodních stájí i během převozu. Na palubě budou i vědci, kteří se po celou dobu budou věnovat bližšímu výzkumu klimatických změn přímo na daných místech.

Do závodu se zatím přihlásily týmy značek Venturi, ABT, HWA a Veloce Racing. Předpokládá se, že na začátku série bude týmů deset, každý s jedním řidičem. Celé ekologické téma se organizátoři chystají podtrhnout i samotným vyprávěním a stylem obsahu, který budou postupně vypouštět: bude inspirovaný různými dokumenty o přírodě. Kde všude se na nový sport budeme moct podívat ještě není jasné, zatím je podepsaná smlouva s Fox Sport, ale byla by škoda sérií nevysílat i online. Vše se ještě dozvíme a budeme novinky pečlivě sledovat.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze