Držet na okruhu Nürburgring rekord ve své kategorii je vždy velké plus pro každou automobilku. Nyní se takovým rekordem může pochlubit i Volkswagenu se závodním speciálem ID.R, který zajel na Severní smyčce vůbec nejrychlejší bezemisní kolo.
Elektromobil Volkswagen ID.R by se dal označit za menší úlitbu všem, kteří se zlobí na Volkswagen za jeho emisní skandál. Jeho cíl je jediný – překonávat všechny možné rychlostní rekordy. A jak to tak vypadá, tento úkol si vzal VW náležitě k srdci.
Vůz byl představen minulý rok ve verzi ID.R Pikes Peak, která měla za úkol překonat rekord závodu Pikes Peak International Hill Climb držený Sebastianem Löebem s Peugeotem 208 T16 z roku 2013, což se také povedlo. Následně se ID.R předvedl v Goodwoodu, kde stanovil nový rychlostní rekord pro elektromobily s časem 43,86 sekund. A nyní Volkswagen ohlásil, že se vozu podařilo překonat rekord Severní smyčky na Nürburgringu.
„Volkswagen dosáhl dalšího milníku v elektromobilitě: ID.R poháněný dvojicí elektromotorů pokořilo Nürburgring Nordschleife v čase 6:05.36, což je rychleji, než jakékoli čistě elektrické vozidlo před ním. Romain Dumas překonal předchozí rekord Petera Dumbrecka z roku 2017 o 40,564 sekund. S průměrnou rychlostí 206,96 km/h předvedl ID.R opět impozantní výkonové schopnosti elektrického pohonu Volkswagenu. Toto závodní auto o výkonu 500 kW je závodní vlajkovou lodí budoucí plně elektrické produktové řady Volkswagen ID,“ oznámila automobilka ve své tiskové zprávě.
Dynamických vlastností dosahuje vůz díky váze 1 133 kilogramů a dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 680 koňských sil, díky kterým je schopen akcelerovat z 0 na 100 kilometrů v hodině za 2,25 sekund. Co nejdéle jej na trati drží 43kWh akumulátor.
I přesto, že je čas 6:05,36 skutečně impozantní, na nejrychlejší kolo bez ohledu na kategorii poměrně dost ztrácí. Nejrychleji se Severní smyčkou prohnal minulý rok Timo Bernhard s Porsche 919 Hybrid EVO v čase 5:19,546, čímž překonal dlouholetý rekord Stefana Bellofa z roku 1983.