Při živé prohlídce zvenčí padnou do oka změny, které už známe z fotografií. Ve skutečném světě je však efekt změněné přídě nečekaně silný a moderní zúžené světlomety s lehce načtrtnutou křivkou pásku denního svícení působí mnohem estetičtěji. Dojmu zmenšeného Modelu S přispěl i lehce přemodelovaný nárazník, který se zbavil bočních vzduchových náběrů a blikačů. Ty se přestěhovaly do světlometů a výsledkem je čistší dojem. Názorné je srovnání s Modelem Y, který v tuto chvíli neprošel modernizací jako poslední ze základní čtyřky. Ten svého času vzhledově vyšel právě z Modelu 3 a dnes jeho kapkovité světlomety působí dojmem, že už by facelift také naléhavě potřebovaly. Výsledným dojmem je více agresivity a ostrých hran. A reálným benefitem pak citelně lepší aerodynamika, díky níž je Model 3 aktuálně nejaerodynamičtější Teslou.
Bokům vévodí zcela přepracovaná dvoubarevná 19" kola, ostatní změny jsou spíše marginální. Zato zezadu zaktualizovala vzhled nová koncová světla s menší plochou, tak trochu připomínající Polestary či Škodovky. A protože má Tesla velké ambice v Číně, kterou loga moc nezajímají, i nový Model 3 jej na víku kufru nahradil dobře čitelným nápisem Tesla. A protože při faceliftech dochází nejvíce na nárazníky, i tady máme nové tvary. Stávající konzervativní horizontální rovný prolis ustoupil opticky zvětšenému a dramaticky ohraničenému difuzoru. Do něj se přestěhovaly nejen zadní odrazky, ale také část světelné techniky. Zcela jistě se tam přesunuly couvačky, tamtéž svítí i červené varování při otevřenému kufru, kdy nejsou vidět velká světla. Zajímavé je, že s vykousnutým definitivním tvarem zadních světel prakticky žádné neoficiální retuše nepočítaly, Tesle se tedy podařilo malé překvapení.
Nová Tesla Model 3 je v Česku! Prolezli jsme ji – První dojmy z modernizované verze
Další čeká i v kufru, který se údajně zvětšil o 10 %. Avšak nečekejte žádné velké změny, jen ke stávající jedné přihrádce v blatníku přibyla i druhá na opačné straně. Komu by se ale výsledné číslo zdálo příliš vysoké, má pravdu; Tesla totiž tradičně započítává i objem předního 88litrového zavazadelníku. Ten bohatě stačí k uložení nabíjecích kabelů, povinné výbavy i několika dalších drobností. Novinky tu však přeci jsou; především víko nově zvedají dva elektromotory místo jednoho, což má zajistit plynulejší a spolehlivější chod.
Nejvíce změn jsme objevili uvnitř. Nejdůležitější jsou samozřejmě nová sedadla, která vůbec poprvé dostala perforované čalounění a vnitřní ventilaci. Sezení na kožence v horkých dnech tak bude příjemnější. Další novinkou, kterou dosud teslisté odmítali jako zbytečnou, je ambientní osvětlení. Drobné změny se odehrály i na palubní desce, která vyměnila stávající dřevěné zdobení za látkovou dekoraci. A konečně i nový volant převzatý z Modelu S. Naštěstí ten kulatý, nikoliv yoke. Bohužel s jeho příchodem zmizely i páčky pod volantem, takže Tesla sice ušetřila dalších pár dolarů na výrobních nákladech, avšak řidiči si budou zvykat na spínaní blikačů a dálkových světel haptickými dotykovými ploškami na ramenech volantu. To bude zejména při otáčení volantem velká výzva.
Tím dílčí změny neskončily. Centrální displej, který zde slouží jako hlavní a de facto jediné kontrolní a ovládací rozhraní, má sice stejné vnější rozměry, avšak díky tenčímu rámečku povyrostla uhlopříčka zobrazovací plochy z 15" na 15,4". Ani zde nechybí obligátní stojánek pro indukční dobíjení dvou telefonů a nacházíme i nový zámek dveří. Ten opět funguje na principu elektromechanického odskoku, avšak nový mechanismus údajně zajišťuje tišší a spolehlivější funkci. Samotný zajišťovací mechanismus totiž není tam, kde u aut obvykle bývá od samého jejich počátku, ale na dolní hraně dveří. Praktické zkušenosti s tímto řešením ukáže čas, nám se trčící element ze dveří nezdál jako záruka naprosté bezpečnosti. Výhodou však bude větší stabilita dveří při bočním nárazu. Pak středová konzola, která sice působí subtilně, avšak obsahuje překvapivě objemnou schránku s 12V zásuvkou a dvěma stojany na nápoje. Žádný další komfort zde ale nehledejte.
Na zadních sedadlech sice čeká vyhřívání, avšak ventilace už ne. Jen opět perforovaná koženka. Prostoru pro nohy je tu královský dostatek a navíc pasažéři ve druhé řadě dostali k dispozici velkou novinku v podobě nenápadného displeje. Ten je sice blízko u země, avšak jako v Modelu S nabízí nejen ovládání ventilace, ale také možnost sledovat různé streamovací služby. Verdikt, jak pohodlné bude při jejich sledování klopit zrak k maličkému displeji hluboko pod osou pohledu, opět necháme na praktické zkušenosti.