Testování dalšího sportovního elektromobilu s logem Mercedes-AMG právě začalo. Jedná se zatím o zamaskovaný prototyp, ale ani kamufláž nedokázala utajit, že půjde o nástupce supersportovního modelu AMG GT 4. Jenže na rozdíl od současné produkce elektrických vozidel s logem trojcípé hvězdy je zamaskovaná novinka v něčem naprosto odlišná. Kromě nejvyššího výkonu, který kdy Mercedes-Benz na baterky poskytl, má novinka především novou platformu AMG.EA. Ta je od od nuly vyvinuta sportovní divizí AMG a dodatečná písmena EA v názvu znamenají Electric Architecture. Zamaskovanému prototypu bez oficiálního označení se věnuje například uk.motor1.com, podle kterého se zdá, že se máme na co těšit.
The new platform with the name AMG.EA will be equipped with axial-flow electric motors and is currently in Sweden for initial tests https://t.co/AouS3HC9Dj
— Motor1.com UK (@Motor1UK) March 16, 2024
Po stránce techniky nabídne dvojici axiálních elektromotorů s vyváženým mixem výkonu, účinnosti a velikosti. Pohonné ústrojí pak bude napájeno novou vysokonapěťovou baterií se zcela inovativní chemií. Ta má umožnit vysoký dojezd na nabití a současně velmi nízkou spotřebu. Mercedes-Benz nejspíše začíná využívat technologie, které nasadil u svého modelu EQXX, jenž nedávno zajel nový rekord. A kdy se dočkáme produkční verze nově testovaného sportovního elektromobilu, jenž si za konkurenci bere například Audi RS e-tron GT? To značka zatím neprozradila. Důležitá je však informace, že platforma EA bude využita v budoucnu u všech elektromobilů značky.
Pro klasické osobní vozy bude využita platforma MB.EA, naopak pro dodávky a užitkové varianty se objeví verze Van.EA. Na samotném vrcholu pak bude právě AMG.EA, která jako jediná z celé trojice nabídne nejodolnější techniku a dokonalé chlazení při jízdě na limitu.