😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Nio si mne ruce, lepší výkony pomáhají oslovit nové investory

Nio si mne ruce, lepší výkony pomáhají oslovit nové investory
Fotografie: Formule E
  • Na prahu nové éry Formule E prodělalo velký výkonnostní progres čínské Nio
  • V průběhu prvních závodů si připsalo slibné výsledky a vyhlíží ještě dále
  • To týmu pomáhá oslovit i nové partnery, kteří jsou diskuzi mnohem více otevření, než tomu bývalo v minulosti

Vidět čínský tým Nio 333 Racing v aktuálně probíhajícím ročníku na průběžné 8. příčce je dost neobvyklý pohled. Obzvláště posledních 5 sezón, s výjimkou té poslední, končilo Nio vždy svorně na posledním místě. Situace, kdy se pasujete do jednoho z předních světových výrobců elektromobilů a zároveň nejste schopni prorazit v závodech, pochopitelně neprospívá značce jako takové. Navenek proto v minulosti nebylo Nio atraktivní jak pro piloty, tak pro potenciální partnery či investory. Letošní rok však naznačuje možný konec těmto chmurným dobám.

Zásadní zlom přinesly nové Gen3 vozy a s tím i změna pravidel. Nio jim věnovalo velkou pozornost a největší progres zaznamenalo v rychlosti na jedno kolo. Tedy v kvalifikačních fázích závodů. Přestože závodní tempo už tak oslnivé není, což tým vysvětluje rozhodnutím na počátku vývoje paketu Gen3, které má za následek jeho celkovou neefektivitu, Dan Ticktum i Sérgio Sette Câmara rozhodně předčili očekávání. Silné prozatímní výsledky nabízí šéfům týmu lepší vyjednávací pozici s investory.

„V některých oblastech nám stále chybí zdroje a postupy, což se letos budeme snažit napravit. Pohonná jednotka jako balík je v této a další sezóně z pohledu vývoje víceméně zmrazená, nicméně velcí výrobci budou schopni se současným balíkem provádět daleko větší vývoj,“ poukazuje na zajímavá fakta šéf týmu Nio 333 Alex Hui v rozhovoru pro autosport.com.

„My se o totéž pokusíme také, ale myslím si, že úroveň našeho vývoje, jakožto malého týmu, bude omezenější. Proto se díváme spíše do budoucnosti, na 11. sezónu (2024/25), kde bychom chtěli udělat razantnější krok s novými upgrady balíku (šampionát chystá úpravy aktuální Gen3, které ponesou označení jako Gen3.5 – pozn. redakce). Nicméně díky lepším výsledkům v nedávné době získáváme větší dynamiku, pokud se bavíme o možnostech zaujmout nové partnery a dalších příležitostech, což je pro úspěch v závodech zásadní.“


„Dává nám to dobrou motivaci, ale musíme se stále držet nohama na zemi, být realističtí. Zlepšili jsme se, ale stále ne dost. Máme nějaký deficit s ohledem na současnou generaci aut, nicméně budeme se snažit z toho dostat víc,“ míní dále Hui. Klíčovou otázkou pro Huie je i udržení statusu malého výrobce namísto zákaznického týmu, což mu umožňuje mít spoustu věcí ohledně budoucího vývoje pod vlastní kontrolou. To by z jeho pohledu mohlo být zajímavé i pro dodavatele, kteří by chtěli do šampionátu Formule E vstoupit. Aktuálně proto tým zintenzivňuje rozhovory s potenciálními zájemci.

„Jsem si jistý, že dokážeme dohromady poskládat vítězné auto. Nyní je to však ve fázi, kdy potřebujeme zaujmout sponzory, další partnery a investory. Rovněž věříme v pozitivní vývoj partnerství se značkou Nio. Všechny dveře jsou otevřené. Rozhodně nevylučujeme, že 333 Racing bude v budoucnu spolupracovat i s jinými výrobci. Proto jsme se rozhodli být továrním týmem.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze