Nio si mne ruce, lepší výkony pomáhají oslovit nové investory

Nio si mne ruce, lepší výkony pomáhají oslovit nové investory
Fotografie: Formule E
  • Na prahu nové éry Formule E prodělalo velký výkonnostní progres čínské Nio
  • V průběhu prvních závodů si připsalo slibné výsledky a vyhlíží ještě dále
  • To týmu pomáhá oslovit i nové partnery, kteří jsou diskuzi mnohem více otevření, než tomu bývalo v minulosti

Vidět čínský tým Nio 333 Racing v aktuálně probíhajícím ročníku na průběžné 8. příčce je dost neobvyklý pohled. Obzvláště posledních 5 sezón, s výjimkou té poslední, končilo Nio vždy svorně na posledním místě. Situace, kdy se pasujete do jednoho z předních světových výrobců elektromobilů a zároveň nejste schopni prorazit v závodech, pochopitelně neprospívá značce jako takové. Navenek proto v minulosti nebylo Nio atraktivní jak pro piloty, tak pro potenciální partnery či investory. Letošní rok však naznačuje možný konec těmto chmurným dobám.

Zásadní zlom přinesly nové Gen3 vozy a s tím i změna pravidel. Nio jim věnovalo velkou pozornost a největší progres zaznamenalo v rychlosti na jedno kolo. Tedy v kvalifikačních fázích závodů. Přestože závodní tempo už tak oslnivé není, což tým vysvětluje rozhodnutím na počátku vývoje paketu Gen3, které má za následek jeho celkovou neefektivitu, Dan Ticktum i Sérgio Sette Câmara rozhodně předčili očekávání. Silné prozatímní výsledky nabízí šéfům týmu lepší vyjednávací pozici s investory.

„V některých oblastech nám stále chybí zdroje a postupy, což se letos budeme snažit napravit. Pohonná jednotka jako balík je v této a další sezóně z pohledu vývoje víceméně zmrazená, nicméně velcí výrobci budou schopni se současným balíkem provádět daleko větší vývoj,“ poukazuje na zajímavá fakta šéf týmu Nio 333 Alex Hui v rozhovoru pro autosport.com.

„My se o totéž pokusíme také, ale myslím si, že úroveň našeho vývoje, jakožto malého týmu, bude omezenější. Proto se díváme spíše do budoucnosti, na 11. sezónu (2024/25), kde bychom chtěli udělat razantnější krok s novými upgrady balíku (šampionát chystá úpravy aktuální Gen3, které ponesou označení jako Gen3.5 – pozn. redakce). Nicméně díky lepším výsledkům v nedávné době získáváme větší dynamiku, pokud se bavíme o možnostech zaujmout nové partnery a dalších příležitostech, což je pro úspěch v závodech zásadní.“


„Dává nám to dobrou motivaci, ale musíme se stále držet nohama na zemi, být realističtí. Zlepšili jsme se, ale stále ne dost. Máme nějaký deficit s ohledem na současnou generaci aut, nicméně budeme se snažit z toho dostat víc,“ míní dále Hui. Klíčovou otázkou pro Huie je i udržení statusu malého výrobce namísto zákaznického týmu, což mu umožňuje mít spoustu věcí ohledně budoucího vývoje pod vlastní kontrolou. To by z jeho pohledu mohlo být zajímavé i pro dodavatele, kteří by chtěli do šampionátu Formule E vstoupit. Aktuálně proto tým zintenzivňuje rozhovory s potenciálními zájemci.

„Jsem si jistý, že dokážeme dohromady poskládat vítězné auto. Nyní je to však ve fázi, kdy potřebujeme zaujmout sponzory, další partnery a investory. Rovněž věříme v pozitivní vývoj partnerství se značkou Nio. Všechny dveře jsou otevřené. Rozhodně nevylučujeme, že 333 Racing bude v budoucnu spolupracovat i s jinými výrobci. Proto jsme se rozhodli být továrním týmem.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze