Většina států EU se snaží postupně zavádět dotace na elektroauta, tak aby řidičům usnadnily rozhodování mezi klasickým a elektrickým pohonem. Je obecně známo, že cena elektroauta je vyšší kvůli nákladům na komponenty a výrobu. Proto tuto částku různé země vyvažují dotacemi. Německo je jedním z významných podporovatelů elektromobility a nyní zvyšuje dotace na elektromobily, jak píše electrek.co.
Cena auta | do 40 000 eur | 40 až 60 000 eur | plug-in hybrid |
---|---|---|---|
Nová dotace | 6 000 eur | 5 000 eur | 4 500 eur |
Původní dotace | 4 000 eur | 4 000 eur | 3 000 eur |
Němci se zaměřili na dotace pro levnější auta s elektrickým pohonem a plug-in hybridy. Pokud si koupíte vůz za méně než 40 000 eur, z ceny se vám teď díky dotaci odečte 6 000 eur (původně 4 000 eur) a pokud zvažujete plug-in hybrid, máte právo na 4 500 eur (z původních 3 000 eur). U aut s cenou od 40 000 do 60 000 eur dostanete 5 000 eur (předtím 4 000 eur) a pokud si kupujete elektromobil za více jak 60 000 eur, nemáte právo na žádnou dotaci, což se nelíbilo hlavně Tesle, která se nechala slyšet, že byla schválně vynechána z programu, konkrétně u Modelu S a X.
V ČR zatím Ministerstvo průmyslu a obchodu vypisuje dotační výzvy na podporu elektromobility, ale ty jsou primárně zaměřeny na právnické osoby. Další kolo se koná 2. prosince a je připraveno až 50 miliónů korun. Toto kolo už je však čistě zaměřeno na elektromobily a ne plug-in hybridy. Spekuluje se i o tom, že na auta za více jak 1,2 miliónu korun bez DPH se už dotace nebude poskytovat vůbec.