Autonomní řízení může být věc zrádná a většina automobilek k této záležitosti přistupuje s respektem a opatrností. Ne tak kalifornská Tesla, která se rozhodla prodávat autonomní hardware již před několika měsíci. Kdo nehraje, ten nevyhraje, a Tesla je hráč až do morku bateriových článků. Ještě se nedá říct, jestli bude risk opravdu zisk, ale pár výhod tato drzost již přinesla.
Nejenže díky novým přístupům získává u veřejnosti velkou pozornost, ale především tato automobilka dokázala ze svých elektromobilů posbírat obrovské množství dat. Data autopilotů z reálného provozu by se v této době daly vyvažovat zlatem a Elon Musk posbíral data z více než dvou miliard najetých kilometrů. Data jsou sesbírána z mnoha různých zemí a za různého počasí, což umělé inteligenci velmi pomáhá ve zlepšování chování. Model S a Model X již dokázaly nastřádat tolik informací pro svou umělou inteligenci, že bude pro ostatní automobilky velmi složité náskok dohnat. Jediné, co by mohlo Teslu zastavit, by mohla být regulace ze strany státu nebo výrazné problémy v bezpečnosti systému a následné žaloby.
Zdroj: bloomberg.com