Před dvěma týdny se českému trhu představil největší zástupce z rodiny Ioniq a jak už jsme vás informovali, k dispozici bude několik stupňů výbav. Nyní ale přichází informace o jedné z nových výbav, kterou do jisté míry potvrzují fotky zamaskovaného prototypu. Po vzoru menšího modelu Ioniq 5 dostane „devítka“ variantu XRT. Ta je laděna do lehčího terénu a přináší vyšší profil pneumatik, ochranné plasty na karoserii, přeladěné odpružení a dost možná i pár milimetrů vyšší světlou výšku. Ve výbavě nesmí chybět ani tažné oko v přídi. Vzhledem k povaze a využití vozu je skoro jistotou pohon všech čtyř kol, takže verzi XRT nepůjde pořídit s úspornějším zadním pohonem. Navíc, offroadovou verzi před pár měsíci potvrdilo i samotné vedení značky. Podle slov šéfa designu u společnosti Hyundai je vývoj v plném proudu a této edice se dočkáme nejspíše již příští rok. To ale nebude všechno.
V plánu je totiž ještě jedna varianta. Ačkoliv již dnes lze objednávat provedení Power 4x4 Performance s výkonem 428 koní, přibližně za rok se představí sportovně laděná verze „N“. Ta opět přinese pohon všech kol, výkon přes 500 koní a hlavně pak sportovní techniku. Sedmimístný Ioniq 9 N se tak stane alternativou k sesterskému vozu Kia EV9 GT, který již dorazil na český trh a stojí nejméně 2 324 980 Kč. Chystaný Hyundai Ioniq 9 N ale oproti Kie nabízí vyšší využitelnou kapacitu baterie (106 vs. 96 kWh). Zákaznící tak nebudou mít lehkou volbu, protože každý z vozů nabídne trošku něco jiného.
Technické parametry Hyundai Ioniq 9 Power 4×2
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 5 060 × 1 980 × 1 790 mm, 2 500 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 160 kW, 218 koní, točivý moment: 350 Nm |
| Baterie | ? (110,3 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 233 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 19,9 kWh / 100 km, dojezd: 620 km |
| Cena od | 1 754 990 Kč |
