Nikdo si to nepřeje, ale přesto se to může stát každému. Nehoda, která se nemusí stát ani vaší vinou, ale například kvůli někomu jinému nebo technické závadě. Bezpečnost je nejdůležitější prvek při navrhování nového automobilu, což velmi pocítí především designéři. To je jeden z důvodů, proč sériový model málokdy vypadá stejně jako koncept. Každá část karosérie musí mít nějaké bezpečnostní parametry a tím, že koncept, jenž nejezdí po silnici, může být designově zajímavější.
Crash testy se provádějí s jakýmkoli vozem, až už se o pohon stará spalovací motor nebo elektřina. Takže ani Tesla se těmto testům nevyhne. Do nedávné doby bylo oddělení, kde se provádějí crash testy, tak trochu tajemstvím, které je nyní odhaleno. Americká automobilka na svém YouTube kanálu ukázala video z továrny ve Freemontu, kde testování probíhá.
Při posuzování bezpečnosti Tesla využívá i pokročilé počítačové programy a matematické modely. Jednoduše řečeno se Tesla, a jistě i další automobilky, snaží využít jakoukoli dostupnou technologii, aby nebylo nutné provádět tolik reálných testů. Tesla oproti spalovacím modelům má výhodu v tom, že dokáže lépe přizpůsobit deformační zónu díky většímu prostoru pod přední kapotou. Například Model 3 nedávno dostal od organizace IIHS nejvyšší možné hodnocení. Co se týká bezpečnosti, tak by na tom automobily Tesla měly být více než dobře.