Leapmotor B10 je nové kompaktní elektrické SUV, které má ambici oslovit evropské zákazníky kombinací prostorného interiéru, velmi atraktivní cenovky a moderní techniky. Už při prvních kilometrech působí jako příjemně naladěné auto pro každodenní ježdění, a to jak po městě, tak mimo něj. Součástí jeho kouzla je i technologická stránka a především infotainment, který u tohoto cenového segmentu umí překvapit. A právě na něj se dnes zaměřujeme, protože B10 přináší řešení, které se v mnoha ohledech vyrovná i podstatně dražším konkurentům. Veškeré informace nejdete ve vloženém videu, níže pak přinášíme stručnější shrnutí podstatných aspektů.
Levný Leapmotor B10 vás ohromí funkcemi infotainmentu
V čem je infotainment B10 odlišný od modelu C10
Oproti většímu SUV Leapmotor C10 přichází B10 s novější generací systému Leap OS 4.0+ a výkonnější hardwarovou platformou. Klíčovým prvkem je čipset Qualcomm Snapdragon 8155, který zajišťuje vyšší rychlost i plynulost celé grafiky. Díky němu také B10 jako první model značky podporuje Apple CarPlay a Android Auto, které dorazí formou OTA aktualizace nyní v prosinci. Automobilka navíc přešla na centralizovanou výpočetní architekturu, takže aktualizace mohou zasahovat nejen do infotainmentu, ale i do dalších řídicích jednotek.






Velikost a řešení displejů
Interiér B10 působí moderně především díky uspořádání displejů. Přímo před řidičem je 9palcový panel, který se mechanicky pohybuje společně s volantem, takže jej nikdy nezakrývá věnec volantu. Hlavním ovládacím prvkem je velký 14,6palcový plovoucí dotykový displej s čistou grafikou, rychlou odezvou a přehledným rozhraním. Prostředí nabízí široké možnosti konfigurace, od úpravy ikon přes widgety až po rozdělení obrazovky mezi aplikace.





OTA aktualizace a co mají přinést
Leapmotor plánuje pravidelný rytmus OTA aktualizací, minimálně jednou za čtvrtletí. Už letos v prosinci dorazí nejen Apple CarPlay a Android Auto, ale také slibovaný režim jednopedálového ovládání. Během roku 2025 se máme dočkat češtiny, vylepšené práce s navigací a přesnější predikce dojezdu. Díky centralizované architektuře mohou aktualizace vylepšit i asistenční systémy nebo řízení tepelného managementu baterie.
Co infotainment B10 umí
Systém nabízí široké možnosti přizpůsobení i funkčně bohatou domovskou obrazovku. Lze upravovat horní i dolní lištu, přidávat widgety nebo rozdělit obrazovku na dvě části. Navigace je rychlá a dobře reaguje, i když práce s odhadem procent baterie na dojezdu zatím není ideální. Nechybí App Store s aplikacemi jako Spotify, Tidal, TikTok nebo jednoduchý webový prohlížeč. K dispozici jsou také chytré režimy, například guard mode, kempovací režim či jednoduché automatické rutiny pro rychlé vyhřátí auta.
Kamera, komfort a další vychytávky
B10 boduje i v oblasti kamer a parkovacích funkcí. 360stupňový kamerový systém nabízí velmi dobré rozlišení i v horších světelných podmínkách a rychlé přepínání pohledů. K dispozici je i detailní náhled na jednotlivá kola. Klimatizace má hezké grafické rozhraní a mnoho režimů, i když automatika zatím ne vždy zvládá efektivně odmlžit okna nebo optimálně směrovat vzduch. Jde však o typ detailu, který může OTA aktualizace poměrně snadno vyřešit.








Rychlost systému a uživatelská zkušenost
Díky modernímu čipsetu působí infotainment výjimečně rychle. Animace jsou plynulé, přepínání mezi funkcemi okamžité a celé prostředí nepůsobí lacině ani zpomaleně. Grafika je moderní, přehledná a rozhraní snadno pochopitelné i pro nové uživatele. Ve srovnání s konkurencí ve stejné cenové hladině jde o jedno z nejlepších řešení na trhu.
Shrnutí: co se povedlo a co ještě čeká na vyladění?
Infotainment Leapmotoru B10 je v dané třídě překvapivě vyspělý systém. Povedla se zejména rychlost, grafické zpracování, flexibilita prostředí, kvalitní kamery a široká nabídka funkcí. Slabinou je zatím navigace a práce s predikcí dojezdu nebo ne zcela doladěná automatika klimatizace. Pokud však automobilka naplní slibovaný harmonogram aktualizací, má B10 velmi solidní potenciál stát se jedním z nejlépe vybavených infotainmentů nejen ve své kategorii.

Ok, maj moderní SOC tak snad ano, ale psát o tom, jak je to nejlepší systém na trhu a jen zmínit že to má problém s navigaci, klimatizaci a plánováním cesty je krapet protimluv ne? A umí to zatáčet volantem?
To mi spíš připadá jako moderní UX s nedodělanou celou řadou funkčností, které pokud budu jezdit v kabátu a nebudu si topit (což je čínský standard) tak asi nebudu moci nadávat. Do finálního stavu to má daleko a jestli tohle někdo překousne kvůli ušetření pár korun tak mu není pomoci.
Lípmotor :-).