Leapmotor přiveze i do Česka už třetí elektromobil. B10 se chce postavit Elroqu

4
Leapmotor přiveze i do Česka už třetí elektromobil. B10 se chce postavit Elroqu
Fotografie: Leapmotor
  • Novinka ze segmentu C půjde s délkou 4,5 metru například přímo proti Škodě Elroq
  • Cena v Česku bude kolem 700 tisíc Kč včetně DPH
  • K dispozici budou dvě velikosti baterie

Dynamická čínská značka Leapmotor bere Evropu útokem. Začátkem léta oficiálně vstoupila na český trh a uvedla se zde dvěma modely - malým městským elektromobilem T03 a větším SUV C10. Dnes značka oznámila, že do Evropy přiváží další elektrické SUV, které bude svou velikostí posazeno pod aktuální model C10, a které svou délkou 4,5 metru půjde například proti oblíbené Škodě Elroq.

Segment C patří mezi největší a nejdůležitější části evropského trhu a rychle v něm roste podíl elektromobilů. B10 chce zaujmout především moderním pojetím elektromobility a dostupnou cenovou politikou – v Evropě startuje s doporučenou cenou 29 900 EUR. V Česku by se tak mohl prodávat za atraktivní cenovku od 700 tisíc korun, oficiální česká cena však bude oznámena později. První kusy by se v Česku měly objevit už na podzim.

Design s mladistvou energií

Exteriér B10 kombinuje dynamické linie a elegantní křivky, které dodávají vozu svěží a současně odvážný vzhled. Kabina působí světlým a vzdušným dojmem, přičemž nejvíce zaujme velká 14,6" plovoucí obrazovka uprostřed přístrojové desky. B10 klade důraz na prostornost – vzadu nabídne 1 400 mm šířky a velkorysý prostor pro nohy, vpředu i vzadu je přes jeden metr místa nad hlavou.

Komfortní interiér s důrazem na technologie

V interiéru najdeme 22 chytrých odkládacích prostorů a řadu praktických řešení pro každodenní život. Ve standardní výbavě nechybí panoramatická střecha o ploše 1,8 m², 18" kola a kompletní sada asistenčních systémů. Vyšší stupeň výbavy DESIGN přidává sedadla z ekologické kůže, ambientní osvětlení, ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla i širší elektrické nastavení. Dominantní infotainment běží na systému LEAP OS 4.0 Plus a čipu Snapdragon 8155, podporuje 3D kokpit i vzdálené ovládání vozu přes mobil.

Leap Motor B10

Důraz na technologie a bezpečnost

B10 debutuje na nové platformě LEAP 3.5, která byla vyvíjena s ohledem na mladou generaci řidičů a spolupráci se Stellantisem. Nabízí až 17 asistenčních systémů včetně 360° kamerového systému, adaptivního tempomatu a dalších funkcí, jejichž cílem je pětihvězdičkové hodnocení v Euro NCAP. Díky OTA aktualizacím se výbava vozu v čase rozšiřuje, včetně plánované integrace Apple CarPlay a Android Auto koncem roku 2025.

Dvě baterie

Leapmotor B10 je k dispozici ve dvou variantách baterie: 56,2 kWh s dojezdem 361 km a 67,1 kWh s dojezdem 434 km (WLTP). Elektromotor o výkonu 160 kW a točivém momentu 240 Nm zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za osm sekund a maximální rychlost 170 km/h. Leapmotor B10 stojí na 800V platformě LEAP 3.5, Nabíjení vládne výkonem až 168 kW, což znamená doplnění kapacity z 30 na 80 % za dvacet minut. Pohon zadních kol, víceprvková zadní náprava a vyvážené rozložení hmotnosti 50:50 slibují příjemné jízdní vlastnosti, nicméně to vše prověříme až v rámci redakčního testu.

V Česku bude Leapmotor B10 uveden na podzim letošního roku. kdy se s ním budeme moci podrobněji seznámit i my a zároveň bude zahájen prodej vozu.

Technické parametry Leapmotor B10 PRO

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 515 × 1 885 × 1 655 mm, 1 780 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 240 Nm
Baterie56,2 kWh (55 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 361 km
Cena od690 000 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Tipuji to tak na 100 Elroq bude prodaný jeden Leap.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Ono taky záleží, kolik za PR články Leapmotor platí. Pak může být hoooooodně dynamická a hoooodně útočná. :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze